Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Етап пети

06.01.2011 23:46
Туит

Деветкратният победител в рали "Дакар" Стефан Петерхансел с BMW X3 CC стигна до първата си етапна победа в петата отсечка на надпреварата.

Българите Петър Ценков и Тодор Христов, които се състезават в категорията на четириколките, имаха пореден тежък ден. Христов завърши отсечката със 17-о време, след като прекара над десет часа и половина в нея и финишира с пасив от 4:30 ч. зад победителя Алехандро Патронели. Ценков до последно не присъстваше в списъка със завършилите, но все пак малко след 2:30 българско време бе обявен като финиширал, въпреки че последният му резултат бе регистриран на 13-ата контрола.

До този момент Ценков се представяше отлично и заемаше девета позиция във временното класиране. Той се движеше твърдо с 14-о време до 12-ата GPS точка в отсечката. За следващите около 40 км до 13-ата предпоследна контрола преди финала за съжаление той загуби над три часа, като това най-вероятно се дължи на технически проблем.

При автомобилистите Стефан Петерхансел за пореден път доказа бързината си в пясъците на пустинята Атакама, въпреки че отново спука гума. Той се възползва максимално от грешките в навигацията на своите основни съперници и за първи път изпревари всички пилоти на VW, които и днес заеха останалите места в челната петица.

След прекосяването на 423-километровия етап между Калама и Икике французинът завърши с аванс от 1:24 мин. пред набралия инерция от последните два дни Насер Ал-Атия. Спечелилият три от досегашните етапи и лидер в състезанието Карлос Сайнц остана на повече от три минути зад Петерхансел.

Така пилотът на X-raid си върна второто място във временното класиране и съкрати наполовина аванса на испанеца до 2:26 мин. "Навигацията днес беше сложна. Трасето беше много разбито и начупено, но това са етапите, които ни пасват", обясни Петерхансел.

Карлос Сайнц имаше сериозни проблеми с навигацията, а по-късно се наложи няколко зрители да му помогнат след засядане в дюна. Испанецът директно се оплака от оформлението на пътната книга и обвини нея за забавянето си. "На едно място завихме наляво и допуснахме грешка. Продължихме така 3-4 км, но вместо да се върнем, поехме риска да минем напряко и спечелихме. Стефан вече беше пред нас и карахме в неговата следа. По-късно намалих, за да избегна моторист и се заклещихме за кратко в една дюна. Пътната книга не е много коректно написана", каза лидерът.

Ал-Атия сподели мнението на своя съотборник, но остана доволен, че утре увереният в пясъците Петерхансел ще отваря пъти и ще може да го следва.

Четвърти и днес завърши Жинил де Вилиърс, въпреки че спука гума в етапа. С оглед на дългата надпревара победителят от 2009 г. все още има шанс за място на подиума, но продължава да се отдалечава от битката за първите три позиции.

По-назад Герлен Шишери успя да заседне в плитък пад със своя MINI All4 Racing и дълго време трябваше да чака помощ. Той получи асистенция първо от своя съотборник в X-raid Кшищоф Холовчиц, а после от Леал Дош Сантош, след което се добра до финала с над 30-минутно закъснение зад лидерите.

При мотоциклетистите днешният етап беше много драматичен и изпълнен с обрати, катастрофи и наказания за лидерите. Отговорни за тях отново бяха тежкият терен, намалената видимост и сложната навигация.

Чилиецът Франциско Лопес с Aprilla беше най-бърз в отсечката и изпревари с едва секунда Франс Верхоевен (BMW), но победата отиде при завършилия четвърти Пауло Гонсалвеш (BMW). От времето на португалеца бяха свалени няколко минути, защото той се притече на помощ на катастрофиралия тежко в средата на етапа временен водач Оливие Пен.

Така той спечели първия си етапен успех в "Дакар" и донесе първа победа за BMW след ерата на Ришар Сенк, който триумфира през 1999 и 2000 г. Лопес остана втори, докато Верховен падна 2 км преди финала, което му коства по-предно класиране. Четвърти финишира лидерът Марк Кома, с което за първи път в челната тройка нямаше пилот с KTM.

Етапът започна по невероятен начин и с люта битка в топ 10. Пен поведе до първата контрола на 218 км, но 13 км по-късно падна, счупи китката си и беше транспортиран до болница с хеликоптер. Инцидентът се оказа ключов за крайното подреждане в етапа.

Кома, който вече беше претърпял падане в началото и също нарани китката си, спря да помогне на французина и загуби време, като същото направи и Гонсалвеш. На финала испанецът загуби водачеството си в състезанието, но след корекцията на времето му отново си върна лидерството с над десет минути пред втория Сирил Депре (KTM).

Французинът не успя да се възползва от проблемите на своите конкуренти, дори напротив – получи 10-минутно наказание заради нарушение на стартовите процедури. Третата позиция във временното класиране заема Лопес (+ 18:32 мин. зад Кома), следван от героя на деня Гонсалвеш, изпреварил в етапа лидера с близо 22 мин.

Досегашният лидер при камионите Владимир Чагин навярно е бил доста изморен от вчерашното празнуване на 41-ия си рожден ден, защото днес изостана с цели 20 минути зад своя съотборник в КамАЗ Фирдаус Кабиров.

В сряда той спечели трета етапна победа, но сега остана четвърти и сдаде лидерската позиция на сънародника си. Кабиров все пак продължи доминацията на руския производител и беше най-бърз по отсечката. Неговият аванс пред Чагин във временното класиране е 13:36 мин., което едва ли ще се окаже достатъчно да откаже Царя от битката му за рекордна седма победа в "Дакар".

 

 

Шестият етап на рали „Дакар” е между Икике и Арика. Пътната секция е 265 км, докато специалният етап е дълъг цели 456, предимно съставен от пясъчните дюни в Атакама.

Резултатите на първите десет при автомобилите след петия етап може да видите тук, а на всички категории - на официалната страница на "Дакар".

Коментари
comments powered by Disqus