Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Франция: Ожие върна първата позиция на Citroen

01.10.2011 18:10
Туит

Себастиен Ожие (Citroen) е начело след втория ден на рали „Франция”, единайсети кръг от световния шампионат. Само на 9,5 секунди зад него обаче е вчерашният лидер Дани Сордо (MINI).

Вторият ден на рали „Франция” стартира по феноменален начин, след като в първите четири отсечки трима пилоти оглавяваха класирането. Дани Сордо запази първата си позиция след отварящия етап, но във втория Петер Солберг мина пред него. За съжаление в третия частният пилот на Citroen спука гума и загуби повече от 40 секунди, което на практика го извади от битката за първото място, а същевременно изведе Себастиен Ожие начело. Макар и за кратко, защото Дани Сордо отговори с етапна победа в следващия и пое към обедния сервиз с две десети аванс.

И все пак при следобедните минавания Ожие бе по-бързият от двамата претенденти за първото място и след четири етапни победи си гарантира преднина от 9,5 секунди. Ако французинът запази лидерската си позиция до финала, то претендентите за световната титла стават трима, като разликата между тях ще е минимална – отпадналият вчера Льоб, Мико Хирвонен, който засега се движи пети, но без проблеми ще стигне до четвъртото място с помощта на съотборника си във Ford Яри-Мати Латвала и Ожие.

Петер Солберг бе изключително разочарован заради спуканата гума на „Вале дю Мюнстер”, тъй като това бе първият му и може би последен шанс да стигне до победата през тази година. Въпреки това третото място определено е успех на фона на силната заводска конкуренция. Ако бившият световен шампион няма технически проблеми или не допусне някоя нелепа грешка, то класирането му на подиума е сигурно, тъй като Яри-Мати Латвала изостава на повече от 40 секунди.

Крис Мийк (MINI) също бе реален претендент за подиума, но шампионът в IRC за 2009 г. катастрофира на фаталния за него тринайсети етап. За капак на всичко пораженията по автомобила на MINI са твърде големи и той няма да може да стартира по системата „супер рали” в неделя.

Грешката на Мийк даде възможност на Мико Хирвонен да спечели една позиция и да излезе на петото място въпреки посредствените резултати днес. То без проблеми ще се превърне в четвърто утре, защото пред финландеца се движи съотборникът му Яри-Мати Латвала, който и на теория няма шанс за спечелването на титлата.

В челната десетка попаднаха още Денис Куиперс (FARM Ford), частният пилот на MINI Арминдо Араужо, Хенинг Солберг (Stobart Ford), Мадс Йостбер (Stobart Ford) и Пиер Кампана, който благодарение на финансовата подкрепа от страна на Френската федерация по моторни спортове получи шанс да кара в домашната си надпревара MINI JCW WRC. Единайсетият Кен Блок (Monster Ford) пък има шанс да спечели първата си точка през този сезон, след като изостава само на 7 секунди зад Кампана.

Третият ден на рали „Франция” включва само 51 километра, разпределени в шест етапа (три отсечки с по две минавания). Последният от тях „Aгено” е „пауър стейдж” и ще бъде от ключово значение и за развитието на шампионата, тъй като в него първите трима ще спечелят шестте бонус точки.

Коментари
comments powered by Disqus