Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Ипр: Лоикс спечели рекордна девета победа

21.06.2014 22:56
Туит
Рали Ипр: Лоикс спечели рекордна девета победа

Фреди Лоикс (Skoda Fabia S2000) спечели рали Ипр, шести кръг от Европейския рали шампионат. Екатерина Стратиева (Citroen C2 R2 Max) завърши втора при дамите.

Лоикс, който се състезава с бившия автомобил на Димитър Илиев, изоставаше близо с 25 секунди спрямо Кевин Абринг (Peugeot 208 T16) след първия ден от надпреварата. Тази разлика варираше минималното в началото на втория и Абринг вървеше убедително към победата, но холандецът бе принуден да се откаже в пътната секция межди тринайсетата и четиринайсетата отсечка заради повреда. 

След като Абринг напусна състезанието, Лоикс остана необезпокояван в челото и с лекота се пребори за деветата си победа на рали "Ипр". Местната звезда Седрик Шерен (Ford Fiesta R5) изненадващо завърши втори, а подиумът допълни пилотът на Skoda Германия Сеп Виеганд, въпреки че темпото му бе далеч от това на водещите състезатели през цялата надпревара.

Двамата претенденти за титлата в ERC през тази година Есапека Лапи (Skoda Fabia S2000) и Крейг Брийн (Peugeot 208 T16) не стигнаха до финала на "Ипр". Заводският пилот на Skoda се движеше убедително трети след първия ден, спечели първата отсечка в събота сутрин, но още на следващата удари стълб и отпадна. Спукана гума и куп технически проблеми пък преследваха заводския пилот на Peugeot Крейг Брийн преди да напусне състезанието в четиринайсетата отсечка.

Холандецът Хермен Кобус (Ford Fiesta S2000) спореше до последно с Виеганд за последното място на подиума, като разликата помежду им преди финалната отсечка бе само 12,9 секунди. Атаката на Кобус обаче не успя заради пропуснат разклон в етапа и той трябваше да се примири с четвъртото място.

Пети завърши трикратният европейски шампион Лука Росети, след като в петък следобед спука гума, излетя от пътя и загуби близо четири минути (Skoda Fabia S2000). На минута и половина зад него остана Дави Ванест (Peugeot 207 S2000), а Дидие Дукесн (Ford Fiesta R5) се пребори за седмото място във финалния етап.

Страхотно състезание направи Мелиса Дебакер (Peugeot 207 S2000), която се движеше осма в генералното класиране преди последната отсечка. На финала й обаче от автомобила на Дебакер течеше масло, а до сервизния парк оставаха още седем километра. При серийните автомобили спечели деветият Анди Лефевер (Mitsubishi Lancer Evo X R4), а при джуниърите - Стефан Лефебвр (Peugeot 208 R2).

Именно при младежите бе най-голямата драма, защото Лефебвр кара последната отсечка с отворен преден капак и на финала времето му за цялата надпревара бе идентично с това на Андреа Грунола (Peugeot 208 R2). Тъй като Лефебвр обаче спечели първия етап за състезанието, победата бе присъдена на него, а Грунола остана втори. Пълните резултати може да видите тук.

Стратиева завърши втора при дамите

Участието на Стратиева в Белгия бе съпътствано от куп проблеми и въпреки това тя се пребори за второто място при жените. Първа в дамския шампионат очаквано завърши Мелиса Дебакер (Peugeot 207 S2000), която дори спечели точки за генералното класиране, а на трета позиция остана Жули Девале (Citroen DS3 R1).

„Това състезание бе пълен кошмар. Не мога да повярвам, че стигнахме до финала, защото всичко беше против нас”, заяви Стратиева след финала. „Проблемите започнаха още в петък, когато трябваше да карам последните два етапа без прожектори и едва виждахме пътя. На всичкото отгоре и спирачките не бяха наред.” 

„В събота нещата сякаш потръгнаха, но за кратко. Първата група отсечки мина добре, но в началото на втората колата започна да тресе и едва се добрахме до сервиза. Имах чувството, че във всеки един момент двигателят и скоростната кутия щяха да се разпаднат. Оказа се, че се е скъсала една от опорите, но за мой късмет Флорин Тинческо от моя тим вече беше отпаднал и механиците взеха части от неговия автомобил, за да оправят моя.”

„Кошмарът продължи и в следващите четири етапа. Заради един откачен кабел започнаха да светят куп аларми. Оказа се, че и двигателят губи масло, а нямахме никакво време да спрем, за да проверим какво се случва. Накрая останахме без избор, паркирахме автомобила и въпреки че направихме задръстване зад нас, доляхме масло и продължихме. Пълен кошмар! Добре че след отпадането на Тинческо взехме неговите фарове за двете нощни отсечки и се добрахме някак си до финала.”

Стратиева е начело в шампионата на дамите с десет точки от пет старта, а на седем зад нея са Дебакер, Мартина Данелова и Инеса Тушканова с по три. До края на сезона остават пет старта, което прави Стратиева и Поенару фаворити за титлата.

Следващият кръг от ERC е след месец в Естония.

Коментари
comments powered by Disqus