Само секунда разделя лидера Себастиен Льоб и съотборника му в екипа на Citroen Мико Хирвонен след първите два етапа на рали „Сардиния”, предпоследен кръг от WRC. Стратегическа грешка остави Яри-Мати Латвала (Ford) шести и то на повече от 40 секунди зад двамата лидери.
Латвала, който бе най-бърз в квалификационния етап, избра да кара първи по отсечките в четвъртък с идеята, че чистенето при първото минаване на „Теранова” ще му коства време, но при второто малкото останала дневна светлина и липсата на какъвто и да е прахоляк ще му помага. Оказа се обаче, че този ход на финландеца е погрешен, въпреки че „Теранова 2” дори започна с осем минути по-късно от предвиденото и видимостта за пилотите ставаше все по-ниска с всеки изминал километър.
Още в първия етап Латвала изгуби 15,2 секунди, а във втория – близо половин минута, след като удари камък десетина километра след старта и трябваше да завърши отсечката със спукана гума. В резултат финландецът завърши първия ден на рали „Сардиния” едва на шеста позиция и ще трябва да се надява чистенето на етапите да е ключов фактор в следващите три дена от надпреварата, ако иска да започне да притиска лидерите Льоб и Хирвонен.
А те стартираха ударно надпреварата, като Себ спечели първия етап, а неговият финландски съотборник взе втория и скъси аванс аванса на деветкратния шампион на 1,1 секунди. „Битката с Мико е страхотна и трябваше да натискам много здраво”, коментира Льоб в края на деня. „Но всичко е наред, тъй като автомобилът работи добре. Знаех от тренировките, че етапът не е толкова сух колкото минали години и че няма да има толкова много прах във въздуха.”
Петер Солберг (Ford) завърши деня на трета позиция, на 13,9 секунди зад лидера, като тази разлика можеше да бъде по-малка, при положение че норвежецът бе използвал допълнителните челни светлини във второто минаване на „Теранова”. Тиери Нювил (Qatar Citroen) пък нямаше сплитовете в първия етап, но въпреки това излезе четвърти след втория. За това му помогнаха и проблемите на Мадс Йостберг.
Частният пилот на Ford даваше страхотни междинни контроли на „Теранова 1” и бе на път да спечели отсечката, но удари камък и се завъртя. Впоследствие повредите по окачването на неговата Fiesta RS WRC допълнително го забавиха и той завърши деня пети, на 8,6 секунди пред Латвала. Челната десетка допълниха Евгени Новиков (M-Sport Ford), Крис Аткинсън (MINI Portugal), От Танак (M-Sport Ford) и Мартин Прокоп (Ford Fiesta RS WRC).
Вторият ден на рали „Сардиния” включва шест етапа (три отсечки, които се карат по два пъти), чиято обща дистанция е 117,36 км. „Монте Лерно 1” стартира в 08:43 (09:43 българско време).