Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Швеция: Йостберг поведе парада

11.02.2011 18:43
Туит

Новото попълнение на Stobart Мадс Йостберг изненада водещите пилоти във WRC и оглавява класирането след първия ден на рали „Швеция”, дебютен кръг за сезон 2011 в Световния рали шампионат. Челната тройка допълват Мико Хирвонен (Ford) и частният пилот на Citroen Петер Солберг.

Силният снеговалеж в региона на Карлщад затрудни в максимална степен седемкратния световен шампион Себастиен Льоб, който стартира първи по отсечките. Въпреки че организаторите пуснаха машини, които да чистят трасетата преди пилотите да стартират по тях, Себ губеше изключително много време и в крайна сметка завърши деня на девета позиция и то на близо три минути зад Йостберг, след като спука гума в последния етап за деня.

23-годишният норвежец пък се чувстваше прекрасно при тези условия, което в комбинация с по-задната му стартова позиция, както и фактът, че за първи път разполага със заводски автомобил, му позволиха да оглави класирането още след първата същинска отсечка. При второто й минаване следобед Йостберг регистрира третата си етапна победа и излезе на половин минута пред Мико Хирвонен, но на финалната за деня остана без прожектори и изгуби половината си аванс.

„Много съм щастлив, но още в началото на етапа имаше една голяма неравност и прожекторите ни се откачиха”, коментира на финала норвежецът, за когото това е дебют с Fiesta RS WRC и екипа на Stobart. „Беше истински кошмар, нямахме светлини, а това, което по принцип трябваше да ни осветявава пътя, ни пречеше на видимостта. Опитах се да натискам, но не виждах нищо, така че сме късметлии да сме тук."

Мико Хирвонен единствен поддържаше темпо, сходно с това на Йостберг и завърши деня на 14,8 секунди зад него. Втората стартова позиция утре му дава отлични шансове да атакува, но прогнозите сочат, че няма да има толкова силен снеговалеж, така че ситуацията може да се промени съществено спрямо днес. Петер Солберг е трети въпреки проблемите, които имаше със запотяването на челното си стъкло, като той е и най-добре класиралият се пилот на Citroen за момента, макар и на близо минута зад Йосберг.

В петия етап заводския пилот на Ford Яри-Мати отстъпи на Хенинг Солберг (Stobart) четвъртото място, което задържаше по време на сутрешните минавания въпреки едно завъртане, но бързо си го върна, след като норвежецът бе наказан с 10 секунди заради фалстарт в шестата отсечка. Само на 1,3 секунди зад Хенинг пък се движи шестият Себастиен Ожие (Citroen), който спря победната серия на Fiesta RS WRC с етапна победа на „Ликенас”, но това бе и единственият проблясък на французина, както и за екипа на Citroen.

Новите WRC автомобили явно отстъпват драстично като скорост на своите предшественици, защото двама пилоти с Skoda Fabia S2000 намериха място сед осемте най-бързи – Патрик Сандел и Ейвинд Бринилдсен. Льоб и Халид Ал-Касими (Ford) допълниха челната десетка, а Кими Райконен (Ice 1 Racing) се движи едва единайсети, след като в шестия етап изгуби над минута и половина.

Пер Гунар Андерсон, който спечели суперспециалния вчера, трябваше да се примири с дванайсетата си позиция, въпреки че днес спечели две етапни победи. Шведът обаче бе на косъм от това да се преобърне през таван още във втория етап, а в четвъртия спука гума.

Вторият ден на рали „Швеция” включва осем същински етапа (две минавания по четири отсечки) и суперспециалния „Карлщад”. Общата дължина на трасето е 127,5 километра, като Йостберг ще стартира в 08:00 (09:00 българско време).

Коментари
comments powered by Disqus