Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Централна Европа: Сайнц поведе колоната

21.04.2008 09:04 2
2
2571831499
Туит

Карлос Сайнц с Volkswagen Race Touareg спечели първия етап на рали „Централна Европа”. Американецът Роби Гордън изненадващо е втори.

При перфектни атмосферни условия стартира рали „Централна Европа”. Ясно време, високи за сезона температури и отлично подготвени 63-състезателни километра посрещнаха участниците в унгарското градче Дабас.

Мотоциклетите 

Победителят от миналогодишното издание на рали „Дакар” Сирил Депре с KTM стана първият състезател, преминал през арката на старта в Будапеща, но неговият основен конкурент Марк Кома излезе начело в генералното класиране, след като спечели 63-километровата отсечка. Французинът разчистваше трасето за останалите мотоциклетисти и логично загуби повече от минута в края на деня. Само на две секунди зад него е Жорди Виладомс, също с КТМ. При 450-кубиковите, които определено имаха затруднения по високоскоростните трасета, начело е седмият Давид Фретине.

Рали „Централна Европа” е първото състезание за АТВ, което носи брандинга на “Дакар”. Шампионът на Унгария Ласло Сабо се възползва от факта, че стартира последен по отсечката и регистрира най-добро време. Втори, на 35 секунди зад него, е французинът Юбер Делтриу.

Автомобилите 

Естествено най-голямо внимание получиха представителите в класа на автомобилите. Двукратният рали шампион Карлос Сайнц с Volkswagen Race Touareg спечели първия етап, но призна, че е изненадан от характера на отсечката и многото неравности не са по неговия вкус. Втори, на 41 секунди зад испанеца, завърши Роби Гордън, който спечели аплодисментите на публиката не само с впечатляващата визия на преработения Hummer, но и с агресивния си стил на каранe. Джиниъл де Вилиърс с Volkswagen Race Touareg оформи челната тройка.

По традиция ескадронът на Mitsubishi потегли предпазливо, без да поема излишни рискове в началото на надпреварата. Мистър „Дакар” Стефан Петерхансел остана четвърти, а Люк Алфан и Нани Рома финишираха съответно на седма и осма позиция. Дизеловият Pajero Evolution MPR14 на Хироши Масуока изостана на 2:55 минути зад лидера, което му отреди незавидното десето място.

Първият от фаворитите, който напусна битката за челото, е Марк Милър с Volkswagen Race Touareg. Американецът се преобърна 23 километра, което му коства изгуби близо 50 минути. На финала неговият автомобил бе без преден капак и шофьорска врата.

Камионите 

Ханс Стейси с MAN спечели първия етап при камионите. Малцина са тези, които могат да спрат холандеца по пътя към победата, след като заводският тим на КАМАЗ отказа участие в рали „Централна Европа” заради ангажименти в националния шампионат на Русия. Чехът Алес Лопрайс (Tatra) е единственият по-сериозен конкурент на победителя в „Дакар 2007”, което ясно се вижда от времената в първата отсечка. Лопрайс изостава на 25 секунди от Стейси, а третият Марсел Ван Влиет (Ginaf) е на повече от две минути зад лидера.

Вторият етап на рали „Централна Европа” включва общо 152 състезателни километра в околностите на румънския град Байа Маре.

Класиране след първи етап мотоциклети:

 1 М. Кома
 Испания КТМ 00:40:00
 2 С. Депре
 Франция КТМ 00:41:15
 3 Ж. Виладомс
 Испания КТМ 00:41:17
 4 Ф. Лопес
 Чили
 КТМ 00:41:33
 5 Д. Кастю
 Франция КТМ 00:41:33
 6. Я. Катринак Словакия KTM 00:42:09


 

 

 

 



Класиране след първи етап автомобили:

 1 К. Сайнц
 Испания Volkswagen  00:39:56
 2 Р. Гордън
 САЩ Hummer 00:40:37
 3 Ж. де Вилиърс
 ЮАР Volkswagen  00:40:52
 4 С. Петерхансел
 Франция Mitsubishi 00:40:58
 5 К. Соуса
 Португалия Volkswagen  00:41:35
 6 Д. Депинг
 Германия Volkswagen  00:42:08


 
 
 

 


 

Класиране след първи етап камиони:

 1 Х. Стейси Холандия MAN 00:51:30
 2 А. Лопрайс Чехия Tatra 00:51:55
 3 M. ван Влиет Холандия Ginaf 00:53:39
 4 В. ван Гинкел
 Холандия Ginaf 00:54:08
 5 А. де Азаведо Бразилия  Tatra 00:57:55
 6 П. Вила Рока
 Испания Mercedes 00:58:01

 

 

 

 

 

 

Коментари

editor
Magyar Janos, приемам твоята версия за вярна, защото този език ми е твърде непознат. Вчера в Унгария се опитах да разшифровам някои комбинации букви и тяхното произношение, но явно не съм се постарал достатъчно ;) И как да стане след като произнасяха Balazs Болаж или нещо подобно >:-)

Magyar Janos
Laszlo Szabo се чете Ласло Сабо, а не Лажло Жабо, лажливи жабоци такива!!! :-D

comments powered by Disqus