Себастиен Льоб (Citroen) оглави класирането след втория ден на рали „Турция”, четвърти кръг за сезон 2010 във WRC. Частният пилот на Citroen Петер Солберг е втори с пасив от 16,2 секунди, но само на една зад него е Мико Хирвонен (Ford).
Лидерът от вчера Себастиен Ожие изгуби повече от три минути заради спукана гума. Тодор Славов (Renault Clio R3) направи отлично каране днес и вече се движи на четвърто място при джуниърите.
Ожие стартира убедително втория ден и въпреки че трябваше да чисти отсечките за пилотите зад себе си, поддържаше приблизително десет секунди аванс в челото. Французинът парираше с привидна лекота атаките на движещия се на втора позиция Петер Солберг, а впоследствие – и на Себастиен Льоб, но в края на петнайсетата отсечка (шеста за деня) спука гума и бе принуден да спре в етапа, за да я смени. Това му коства повече от три минути, в резултат на което Ожие се смъкна на пета позиция.
След като Малкия Себ остана извън битката за първото място, диригентската палка пое Големия. Той спечели последните два етапа и се откъсна на 16,2 секунди пред втория Петер Солберг и на 17,3 пред Мико Хирвонен, който заема третото място. Но не всичко премина по план за световния шампион, както и за неговите преследвачи. Причината за това бе, че конфигурацията на две от отсечките бе променена в промеждутъка между тренировките и състезанието. Организаторите отрекоха обвиненията и коментираха единствено, че са отместили на ръка някои големи камъни по трасето, но пилотите не си спестиха критиките.
„Със сигурност имаше проблеми”, коментира Себ. „Стартирах (СЕ12) и минах през първия десен. 80 метра по-късно имах ляв на четвърта, но такъв въобще и не се появи – имаше само права на пълна газ. После, в определени зони, бяха използвали нещо като рало на снегорин (за да чистят камъните) и отстрани се бяха образували насипи. Те не бяха там по време на тренировката. Понякога пътят извиваше повече, понякога по-малко. За един завой бях записал „сечи”. Направих го на пета или шеста, но на излизане от него изведнъж се появи насип. Автомобилът полетя във въздуха и разбихме защитния панел отдолу.”
Мико Хирвонен също критикува организаторите и най-вече тяхното твърдение, че не са променяли отсечките. „Ако организаторите казват, че наистина няма корекции, то те лъжат и определено постъпват много глупаво. Променили са целия път и най-лошото е, че в страни от него са се образували много насипи.”
Именно един от тези насипи (друг въпрос дали е бил там или не по време на тренировката) изненада Яри-Мати Латвала (Ford) още в първия етап тази сутрин. Финландецът се преобърна по таван и загуби повече от девет минути преди да продължи надпреварата. Въпреки че стигна до обедния сервиз, пасивът му нарасна на 17 минути, което вероятно ще го остави извън зоната на точките.
От проблемите на Латвала и Ожие се възползва четвъртият Дани Сордо (Citroen), който в действителност все още има шанс дори и за победата, тъй като изоставането му спрямо Льоб е 22,4 секунди. Най-сериозен прогрес обаче демонстрира Кими Райконен (Citroen Junior), който през целия поддържаше не само стабилно, но и добро темпо и след серия от времена в топ 8 се изкачи на шеста позиция. Зад него останаха далеч по-опитните Федерико Вийагра (Munchi’s Ford) и Матю Уилсън (Stobart Ford). Челната десетка допълниха стипендиантът на Pirelli Отт Танак (Mitsubishi Lancer Evo 10) и Денис Кюиперс (Ford Fiesta S2000).
Тодор Славов (Renault Clio R3), който в петък имаше купища проблеми, направи отлично каране в днешните етапи. Пилотът на Булбет Рали Тим дори даде най-добро време от джуниърите в дванайсетата отсечка, като в края на деня се изкачи на четвърта позиция. За съжаление авансът на третия Кевин Ебринг (Renault Clio R3) е близо четири минути и единственият шанс на Тошко да мине напред е някои от топ 3 да отпадне. В общото класиране 26-годишният варненец е 18-и.
„Трупаме километри, нормално е и резултатите да стават по-добри. Ако имахме бюджет за едно състезание преди старта в Турция, мисля, че всичко щеше да изглежда по съвсем различен начин”, коментира Славов за auto motor und sport броени минути преди да вкара своя автомобил в закрития парк. „Резултатите днес са наистина добри, но не натискахме много, тъй като вчера карахме близо два километра без масло, след като счупихме картера. За щастие, все пак оправихме автомобила и въпреки че не стартирахме на суперспециалния, тази сутрин се върнахме в надпреварата по системата супер рали.”
Третият последен ден на рали „Турция” включва само шест етапа (две минавания по три отсечки), но с обща дължина от 114,60 километра. Стартът на първия „Дениз” е в 09:13, а лидерът ще финишира на последния "Балика" малко преди 15 часа.
анонимен
Браво Тоше.Продалжавай само така и после да мачкаш и в БГ.Догодина пожелавам някой супер 2000
Omega
Лоьб пак ги мачка!Невероятен карач е!