Още един рестарт с нови-стари инвеститори
Холандският производител на спортни автомобили Spyker планира ново завръщане през 2022 г. След няколко фалита компанията, основана от Виктор Мюлер през 1999 г., очевидно има нови- стари финансови донори.
През ноември 2020 г. нидерландският производител на спортни автомобили Spyker планираше ново завръщане. Производството трябваше да започне отново в Трир през 2021 г. с парите на руски инвеститор. Тъй като синдикът напразно чакаше Виктор Мюлер да плати дълговете си, правата върху марката на производителя на спортни автомобили трябваше да бъдат продадени. Основателят на компанията Мюлер обаче продължи да се бори за своята фирма. Сега, изглежда, има напредък. Както производителят на спортни автомобили обяви около Нова година, съставен е нов производствен график и са намерени нови инвеститори. Последните обаче са същите, които искаха да се завърнат още през 2021 г.
Планиран опит за завръщане
Така че отново на борда е Борис Романович Ротенберг, руски олигарх, довереник на руския президент Путин и основател на състезателния отбор SMP. Той също така притежава производителя на състезателни автомобили BR Engineering, който освен всичко друго е построил първия руски прототип LMP1. Михаил Песис, който със своята R Company от Трир е специализиран в тунинг на автомобили, както и в продажба и износ на тунинговани модели, например от марките Lorinser, Mansory или Techart, също ще се включи отново. В същото време той е съсобственик на SMP Racing Monaco и собственик на Milan Morady SA в Люксембург, която продава луксозни аксесоари. Milan Morady и BR Engineering от години итзработват Spyker C8 Aileron в ограничена серия „BR Conversion“.
Планирани са три модела Spyker
Новият график предвижда производство на моделите Spyker C8 Preliator, Spyker D8 Beijing-to-Paris и Spyker B6 Venator. Точно тези модели бяха включени и в планирането за 2021 г. Работата по разработката на новите модели ще се извърши в Германия. Карбоновото шаси ще се произвежда в Русия. Окончателното сглобяване на новите модели Spyker е планирано в старите съоръжения на Spyker в Холандия. Там ще бъде изграден и сервизен център, който ще бъде допълнен от други сервизни центрове на Лазурния бряг и на място в близост до границите с Белгия, Франция и Люксембург. Финансовият, счетоводен и контролен отдел на Spyker се управлява от Люксембург. Главен изпълнителен директор на Spyker отново ще е Виктор Мюлер. Ще се търси и ново утвърждаване в моторните спортове. По отношение на задвижванията добре познатият V8 с вътрешно горене засега остава сърце на всеки Spyker. Мисли се и за хибридни задвижвания в бъдеще. Новите планове обаче са придружени от малката бележка под линия, че новото споразумение за сътрудничество все още не е подписано.
Заключение
Spyker се завръща! С двама мощни донори марката трябва да стартира отново. След наситеното със събития минало нидерландският производител на автомобили би искал да настъпи сппокойствие. Виктор Мюлер ще продължи да управлява съдбата на холандската марка. В момента обаче новите инвеститори все още не са подписали договорите. Те искаха да съживят Spyker още през 2021 г., но след това се оттеглиха.
Текст: Холгер Витих, Ули Бауман
Снимки: Spyker