Според Automotive News сега VW Group обмисля на коя марка да повери тази програма
В арсенала на VW Group ще има по-евтина версия на електрическата платформа MEB, която все още се нарича MEB Entry. Тя е необходима за фамилията на бюджетни градски автомобили, при смяната на трите хечбека: Volkswagen e-up!, Skoda Citigo e iV и Seat Mii electric. Разработката на платформата първоначално падна върху плещите на SEAT и неговия китайски партньор JAC. В Китай бе създадено съвместно предприятие JAC Volkswagen Automotive начело със Seat.
Въпреки това, веднага след като шефът на Seat Лука де Мео напусна Renault (той ще встъпи в длъжност на 1 юли), марката SEAT загуби проекта MEB Entry. Според Automotive News сега VW Group обмисля на коя марка да повери тази програма. Междувременно влизането на Seat на китайския пазар бе отложено за неопределено време и сътрудничеството с JAC в Китай е поставено под въпрос (формално поради намаляване на субсидиите).
Seat Mii electric с пет врати се появи на европейския пазар неотдавна - през есента на 2019 г. Електродвигателят генерира 83 к.с., 212 Нм. Капацитетът на батерията от 36,8 кВтч е достатъчен за автономен пробег от 260 км спорец цикъла WLTP. Базовата цена е 20 650 евро . Skoda Citigo e iV също е добре оборудвана, но струва малко повече - 20 950 евро.
Преди Коледа британските журналисти получиха картички, изобразяващи нов хечбек на първо ниво. В този момент се предполагаше, че автомобилът се нарича ID. Entry. Сега за новия модел предвиждат името ID.1.
Най-вероятно марката Volkswagen ще разработи „рентабилен MEB“: „Това е по-ефективно от гледна точка на синергията“, твърдят източници във Волфсбург. Адаптирането на архитектурата се счита за трудна задача, тъй като бюджетът е малък и все още трябва да се спазват строги стандарти за безопасност и еко стандарти. Крайният резултат трябва да бъдат градски автомобили с дължина по-малко от 4 м и на цена под 20 000 евро. Актуалният хечбек е-up! стартира от 21 975 евро.