Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Seat Leon 1.4 TGI: Сърце и разум

14.12.2016 09:32

Първи впечатления от испанския модел в изпълнение със задвижване на метан/бензин

Трябва ли един разумен от икономическа гледна точка автомобил задължително да принуждава притежателите си да правят сериозни компромиси с нещо? Вариантът на Seat Leon с бивалентно задвижване на бензин и метан дава твърде интересен отговор на този въпрос. Интересното на този отговор се състои във факта, че единственият, при това недотам сериозен компромис, пред който се изправят собствениците на този модел, касае вместимостта на багажника – поради необходимостта от освобождаване на пространство за монтиране на резервоара за природен газ, номиналният му обем е намалял от 380 на 275 литра. И това е всичко – оттам насетне срещу неочаквано атрактивната цена от 33 470 лева човек получава един автомобил, който във всяко отношение заслужава да бъде причислен към най-доброто в своя клас.
Външно Leon 1.4 TGI не се отличава от своите побратими и специфичното му задвижване може да бъде разпознато единствено по надписите на задния капак. Което е добре, защото визията на Leon от години е един от сериозните козове в полза на модела, превръщайки го в привлекателна и атрактивна на вид алтернатива на Golf или Octavia. Отвътре добрата функционалност и изобилието от простор вървят ръка за ръка с изчистеното, приятно за окото оформление, както и с високото качество на материалите и изработката.

Най-приятната изненада обаче идва едва след известно време, когато човек има възможността да шофира автомобила на малко по-дълго разстояние и в различни условия. Защото, макар да разполага със сравнително скромните на хартия 110 к.с. и 200 Нм и едновременно с това да тежи с близо 150 килограма повече в сравнение с модификацията 1.4 TSI със 125 к.с., този автомобил се представя на пътя направо блестящо – в нито един момент не се усеща дефицит на тяга или на пъргавина, а водимостта е точно толкова прецизна, колкото и при останалите версии на модела. Превключването на предавките се отличава с изключителна лекота и точност, високият въртящ момент при ниски обороти позволява на водача да шофира през по-голямата част от времето на някоя от високите степени на трансмисията, акустичният комфорт е отличен. Субективно усещане за недостиг на мощност не се появява дори при изпреварвания с пълна газ или по стръмни изкачвания. При това средният разход на гориво по време на теста отчете 3,7 килограма меан на сто километра и около 7 литра бензин на сто километра, с което общият пробег с едно пълно зареждане на двата резервоара превишава 1000 километра.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Leon 1.4 TGI е съхранил всички типични за модела качества като атрактивен дизайн, отличен баланс между сигурност на пътя, прецизна управляемост и приятен комфорт на возене, ергономичен, функционален и качествено изпълнен интериор, прибавяйки към тях изключително изгодно от икономическа гледна точка задвижване на метан и бензин. Най-добрата новина е, че впечатляващата ефективност не е за сметка на пъргавината на пътя, а цената е неочаквано изгодна.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова

Коментари
comments powered by Disqus