Пазар No. 1 за чешкия производител в момента е Китай, следван от Германия
На Skoda ще се наложи още една година, за да постигне целта си от 1,5 продадени автомобила въпреки тежката ситуация в Русия, каза шефът по продажбите на марката Вернер Айхорн пред Automotive News Europe. Сегашният срок за постигане на това е 2018 година.
„Целта не е променена, но дали ще я постигнем година по-късно не е от жизнено важно значение. Печелившият растеж е от решаващо значение. Ние няма да си купим пазарен дял”, каза Айхорн.
Продажбите на автомобили в Русия паднаха с 38 % до 128 298 превозни средства през миналия месец. В края на февруари продажбите са намалели с 32 % до 243 826, заяви във вторник базираната в Москва Асоциация на европейския бизнес. Двумесечните продажби на Skoda паднаха на местния пазар с 3% до 10 743 автомобила, където марката се нарежда на осма позиция по брой продадени автомобили.
„Обединеното кралство може да замени Русия тази година, като трети наш най-голям пазар”, каза Айшхорн.
Пазар No. 1 за Skoda в момента е Китай, следван от Германия.
На Русия обикновено се пада близо една десета от годишния обем на Skoda, но при актуалната икономическа ситуация не е ясно дали ще бъде осигурен годишен ръст от 9,6% до 2018 г., според предварителните разчети.
Чешката марка, която е в състава на Volkswagen Group, постигна рекордните 1.04 млн. продадени превозни средства през миналата година, което е с 12,7% повече от 2013 г. Предварителните финансови резултати на Skoda ще бъдат публикувани днес, когато и цялата група ще публикува своите годишни резултати.