Технологията на смартфоните като ключ намира все по-широко приложение
На фона на коронавирусната епидемия, производителите на автомобили не само влязоха в принудителен престой, но и започнаха да мислят за минимизиране на контактите между дилъри и купувачи. Най-новият подобен пример е марката Tesla, която първо изпробва напълно безконтактната продажба на автомобили в Китай, а сега разширявя мрежата в 13 американски щата, съобщава Electrek.
Технологията на смартфоните като ключ става все по-широко разпространена и най-важното е намирането на нови области на приложение.
Паралелни новини, свързани с коронавирус. Tesla заяви, че заводът Gigafactory New York (известен още като Gigafactory 2) в Буфало, затворен по-рано тази седмица заради риска от разпространение на инфекцията, ще започне работа възможно най-бързо с цел стартиране на производството на апарати за изкуствено дишане. Продукцията на на Gigafactory 2 включва слънчеви панели за къщи и компоненти за колонки за зареждане Supercharger V3.
Методът за покупка се нарича Tesla Direct Drop. Клиентът попълва дистанционно необходимите документи, като ги подписва по електронен път. Автомобилът се доставя и оставя на посочения адрес. Купувачът не се среща с нито един служител на компанията. Отваряйки автомобила чрез приложението на смартфона, клиентът намира в салона празни хартиени документи и непопълнен чек, въвежда необходимите данни и изпраща хартиените документия по пощата.
В допълнение към това, Tesla представя още една опция за покупка, като минимизира контакта с хората. Това е експресна доставка. След като поръча автомобил през мрежата, клиентът пристига в един от пунктовете за доставка, където извършва бърза регистрация. На следващо място, координатите на новия Tesla, който чака на паркинга, се изпращат на неговия телефон. Вътре купувачът намира пакет с документи с маркировки, където е необходимо да постави подписи. На излизане от територията той дава този пакет на служител на компанията.
Tesla е подписал договор с немската компания E.ON за доставка на енергия на завода Gigafactory Berlin (Gigafactory 4). Компанията ще получава електричество както от мрежата, така и от собствения си „слънчев покрив“. Строителството на завода вече е замразено заради коронавируса, но Tesla се надява да го възобнови възможно най-скоро, защото иска да започне работа до юли 2021 г.
В допълнение към вече споменатото е възможна покупка по схемата Tesla Direct. Автомобилът ще бъде достовен до посочения от клиента адрес, но за разлика от напълно безконтактната схема Direct Drop, клиентът трябва да подпише документите и да ги предостави на служителя на компанията. Има и опция Carrier Direct. Това е почти същото, но автомобил, намиращ се на повече от 220 мили (350 км) от дилърските центрове на Tesla, ще бъде докаран от автомобилен превозвач.