Днес и двете страни открито признават, че съвместният проект не е дал желания резултат
През далечната 2006 г. Toyota Corporation подписа споразумение с Isuzu за създаване на нови дизелови двигатели с малък работен обем. На Isuzu се паднаха изследванията, разработките, изпитванията и производството, а Toyota пое само "зелената" технология. Приносът на страните е пропорционален, Toyota се съгласи да купи 5,89% от акциите на Isuzu, които струват около 370 млн. долара. Днес участниците открито признават, че съвместният проект не е дал желания резултат, а Toyota планира да продаде целия си дял в Isuzu.
"Очакваме ръст в продажбите на дизелови двигатели в света, така че се нуждаем от добър агрегат”, каза преди 12 години президентът на Toyota Кацуаки Уатанабе. "В бъдеще ще можем да предложим и дизелов хибрид". Публиката веднага мисли за Prius, но дизелова-електрическа Toyota остана само на теория.
Компанията Toyota все още може да се похвали с един дизелов хибрид - това е камионът Hino 300 Series Hybrid. Той е оборудван с четирицилиндров 4,0-литров турбодвигател, електрически мотор-генератор, роботизирана трансмисия и мощност 150 к.с., 420 Нм. (Марката Hino принадлежи на Toyota, Isuzu няма нищо общо с това.)
Очакваше се първият съвместен продукт за европейския пазар (дизел ,1.6 с алуминиев блок на цилиндрите) да бъде готов през 2012 г. Моторът така и не се появи пред обществеността, но проектът е сведен до минимум поради "изменения на пазарната конюнктура " и "незначителния напредък в съвместните усилия." Въпреки това и двете компания възнамеряват да поддържат отношения в рамките на други проекти и да останат отворени за бъдещо сътрудничество.