Промяната на настройките на двигателите и електрониката доведе до 539 км и 632 км
През последните години производителите на електрически автомобили водят люти битка кой пръв да покаже нови модели и версии с увеличен автономен пробег и по-важното - да обявят старта на перспективни леки автомобили с впечатляващи параметри. За да засили своето лидерство, американската компания Tesla създаде версия на хечбека Model S - 100D с най-дълъг независим пробег (батерия с капацитет 100 кВтч). Промяната на настройките на двигателите и електрониката доведоха до следните резултати: 335 мили (539 км) в комбиниран цикъл EPA и 632 км по европейския цикъл NEDC (рекорд сред сега присъстващите на пазара електрически автомобили). За сравнение, показателите за актуалния хечбек S P100D са 507 км и 613 км съответно. Новата модификация се справя с упражнението от 0 до 100 км/ч само за 4,4 секунди. Максималната скорост остава същата - 250 км/ч.
Потенциалният съперник Tesla S – седанът Lucid Air от Lucid Motors (батерия 100 или 130 кВт), има автономен пробег от 500 или 643 км. Конкурентът на Tesla X е компактният кросувър FF 91 (батерия с капацитет 130 кВтч), който може да измине без дозареждане 608 км и 700 км по NEDC, но в същото време компанията Faraday Future е под угроза от фалит. Така че въпросните модели все още не са се появили на пазара.
Началната цена на S 100D в САЩ е 95 800, която е 42 000 долара по-малко от исканата за S P100D. При това в базовото оборудване на 100D не присъства пневматично окачване (може да бъде купено допълнително срещу2500 долара). Но пък затова новата версия на хечбека е по-скъпа само с 3000 долара от модела с пет врати S 90D, чийто пробег е с 41 мили по-малък.
При постоянна скорост от 72 км/ч и външна температура 43 градуса по Целзий, без работещ климатик, модификацията S 100D с джанти 19 инча ще измине (850 км). С включен климатик - 414 мили (666 км).
Базовата версия на Model 3 ще изминава с едно зареждане 215 мили (346 км). Началната цена в САЩ е 35 000 долара . Броят на поръчките вече събрани надвишава 350 000.
Компанията производител възлага особени надежди на най-новия модел, защото той ще бъде най-достъпният в гамата, а това означава масовост. Между другото, Tesla не бе състояние да изпълни плана за продажбите за 2016. През февруари компанията обяви курс за производство на 80 000-90 000 нови автомобила, но през миналата година са продадени само 76 230 електрически коли. Все пак това е почти два пъти повече, отколкото през 2015.
В същото време от 4 януари 2017 влезе в действие заводът Gigafactory за производство на батерии в Невада. Първите продукти са разработени съвместно с компанията Panasonic. Освен това шефът на компанията обмисля строителството на Gigafactory 2.