Замесена бе в скандал заради дефектни въздушни възглавници, вграждани от различни марки
Японският производител на въздушни възглавници Takata обяви банкрут. Според агенция Kyodo дълговете на компанията са надхвърлили 9 млрд. долара. Takata вече предава дейностите си на американския концерн Key Safety Systems. Освен това към него ще бъде прехвърлена по-голямата част от активите на японския производител на въздушни възглавници.
Компанията Takata бе замесена в скандал заради дефектни въздушни възглавници, които се вграждат в автомобили от различни марки. Масово отзоваване на автомобили с въздушни възглавници на Takata започна през 2013 година. Тогава едновременно четири японски автомобилни производителя (Toyota, Honda, Mazda и Nissan) обявиха изтеглянето на 3 млн. автомобила. До декември на 2014 г. общият брой на отзованите автомобили Honda заради проблеми с възглавници Takata достигна 5,4 милиона. В резултат на това се проведоха мащабни сервизни кампании в Япония, Китай, Съединените щати и в други страни.
През 2015 г. САЩ глоби Takata 70 милиона долара. По-късно стана известно, че в тази страна жертвите, предизвикани от дефектни автомобилни въздушни възглавници на Takata, надминаха 10 души.
През пролетта на 2016 японското министерство на транспорта обяви изтеглянето на нови 7 милиона автомобила, оборудвани с въздушни възглавници на Takata. Междувременно най-големият купувач на въздушни възглавници Takata - Honda Motor Co, обяви изтеглянето на 21 млн. автомобила.
Причината за неизправността на въздушните възглавници Takata се състои в използвания в тях амониев нитрат, който може да бъде неправилно задействан. Състоянието на веществото в крайна сметка се влошава в течение на времето, а в райони с топъл и влажен климат това става по-бързо и може да предизвика експлозия, когато се задействат възглавниците.