Руският 4x4 ще премине към платформата CMF-B на компанията майка Renault
Руският производител Lada ще пусне доработена версия на своята здрава Niva 4x4 за първи път, откакто моделът се появи преди 45 години.
Представена днес като част от по-широко преустройство на марката майка Groupe Renault, следващото поколение Niva ще се появи през 2024 г. като един от четирите изцяло нови автомобила Lada, които ще бъдат лансирани през следващите четири години.
Заедно с бранда Dacia, марката Lada ще подкрепи бъдещите модели с модулната платформа CMF-B на Renault в съответствие със стратегията за разширяване на двете бюджетни марки в нови пазари и сегменти.
От решаващо значение за Niva, това означава забележително изместване от основните основи на едно цяло, на които се основава от 1976 г. насам. За да продължи с механичната трансформация, Niva също ще претърпи обширна дизайнерска трансформация, за да я въведе в новата ера.
Дизайнерска скица предполага, че най-разпознаваемите елементи на стила - а именно кръговите фарове и високо монтираните, продълговати мигачи - ще бъдат запазени, но преосмислени, докато ушщирените арки на колелата и по-големите брони ще го приведат в съответствие, като дизайн, с конкурентни офроудъри.
Подобно на съществуващия автомобил, новата Niva няма да се появи в Обединеното кралство в официално качество, но руският роизводител заяви, че рестартирането ще "даде възможност за цялостно препозициониране на Lada като марка".
Lada е готова да разшири своята гама значително с нов SUV от сегмент C, който ще обогати гамата в някакъв момент преди 2025 г. Той обаче ще запази бюджетните си сметки, така че Niva няма да се стреми да се конкурира с примиум офроудъри като Land Rover Defender и Mercedes-Benz G-класа.
Компанията ще остане производител на автомобили за екстремни условия“ с „висока стойка, къси предавки и здрава конструкция“. Niva е първият сериен 4x4, който използва шаси монокок - или еднокомпонентна каросерия, която е иновативна за времето си, тъй като е по-лека от конвенционалните методи за производство на каросерия и предлага очевидно предимство извън пътя.
Lada е част от Groupe Renault от 2008 г., когато френският производител купи акции от компанията-майка Avtovaz. През 2024 Niva няма да е първата Lada, която ще използва механични елементи, получени от Renault (X-Ray споделя платформа с предишния Dacia Duster), но може да е първата, която ще получи опция за електрическо задвижване като част от обновената електрификация на Groupe Renault.
Понастоящем Lada се радва на 20% пазарен дял на своя вътрешен пазар, като Granta и Vesta заемат съответно първото и второто място в руските класации за продажби.