Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Citroen C2

Туит

Добрият комфорт и оригиналният дизайн са сред основните предимства на малкия французин C2 с марка Citroen, но по отношение на надеждността и качеството на изработката са на лице някои слабости

Eдна основа, три опаковки - малкият модел на Citroën се предлагаше като C2 (къса версия с две врати), C3 (по-дълга версия с четири врати) и под формата на изключително гъвкавия като възможности за конфигурация, но доста тежък C3 Pluriel, който в няколко степени може да се превръща от хечбек със сгъваем покрив до кабриолет и дори подобие на пикап с изцяло открита задна част

Двигател: 60% от наличните на пазара C3 са бензинови, а при Citroen C2 този дял достига 80%, като най-често става въпрос за версиите с 60 и 73 к.с. Това е напълно достатъчно за движение в градски условия, но при по-дълги пътувания и пълна заетост на местата 1,4-литровата машина с 88 к.с. предлага значително повече резерви. Средно тя се задоволява със 7,5 л/100 км, но има и бивалентна версия с възможност за използване на бензин и на метан, която е доста рядко срещана на вторичния пазар. Недотам препоръчителен е вариантът с 1,6-литровия четириклапанов двгател, съчетаван най-често с неособено хармоничната като работа полуавтоматична трансмисия Sensodrive. 1,4-литровият дизел (68/90 к.с.) по-скоро би трябвало да се избягва поради липсата на фабричен филтър за твърди частици, а желаещите да се сдобият с дизелова варсия, следва да се насочат към 1,6-литровия двигател, съчетаващ темперамент и икономичност (средно шест литра на 100 километра

Каросерия: Citroen C2 е изключително маневрен и динамичен градски модел, но пространството на задните седалки при него е доста ограничено и не е изключено да чуете оплаквания дори от подрастващи. В това отношение Citroen C3 предлага значително повече благдарение на своето близо 15 сантиметра по-голямо междуосие. Отзад има достатъчно място в областта на коленете, а багажникът е с размери, характерни за горния клас. На пръв поглед Pluriel изглежда интересно, но конструкцията на покрива му не е особено надеждна и доста сложна за обслужване - консултациите с инструкцията за експлоатация не са рядкост

Изработка: В това отношение моделите се представят скромно - при почти всички възли и агрегати надеждността на Citroen C2 е под средното за този клас. От тази гледна точка са за предпочитане автомобилите, при които търговецът втора ръка дава някаква гаранция

Безопасност: И двата модела получиха оценка от 4 звезди в тестовете Euro NCAP. Фронталните и страничните въздушни взглавници са част от серийното оборудване, но завесите за защита на главите се предлагаха най-често срещу доплащане. ESP също не беше част от стандартната комплектация на модела, поради което едва всеки трети употребяван автомобил на германския пазар разполага с такава система

Ходова част: Силната страна на моделите Citroen C2 е добрият комфорт на возене, а главната слабост са износващите се шарнирни елементи, чието състояние трябва задължително да се провери внимателно преди покупката

Кой двигател ви препоръчваме

Базовият мотор е напълно достатъчен за C1, но при C3 следва да се насочите най-малко към 1.4-литровия с 88 к.с. Малките дизели не разполагат с филтри за твърди частици - препоръчваме ви мотора 1.6 HDi със 109 к.с., при който той е сериен

Спецификации на двигателите на Citroen C2
Кой тип каросерия да изберете

Citroen C2 e първокласно предложение за града, а Pluriel ще допадне преди всичко на индивидуалистите, които задължително трябва да проверят за течове по покрива преди покупката

От коя година да е моделът

За предпочитане са екземпляри, произведени след фейслифта през 2008 година, защото при тях качеството на изработката е значително по-добро. Освен това при модернизацията бе добавена и Start-Stop функция при 1,4-литровия двигател

Кое ниво на оборудване е подходящо

Базовите варианти са доста спартански оборудвани - климатичната инсталация и аудиосистемата при тях се предлагаше предимно срещу доплащане. По-важно е обаче да потърсите автомобил с пълен комплект въздушни възглавници. Моделите с ESP са рядкост

Каква е цената

Добри Citroen C2 се срещат на цена от 3000 евро. Ако търсите C3, трябва да си приготвите около 5000 евро и с около хиляда евро отгоре за дизеловите версии

Цени на Citroen C2 в Германия
Колко е надежден

Експертите от Dekra твърдят следното: Citroen C2 е малък и маневрен градски модел, който често страда от течове по двигател. При годишните прегледи на Dekra са установени и проблеми по ходовата част - предимно с еластичните елементи и с износването на шарнирите

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (по-зле от средното ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (по-зле от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    (на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus