Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

1,6-литровите V6 остават във Формула 1

16.12.2021 10:40
1,6-литровите V6 остават във Формула 1

MGU-H групата ще бъде премахната, за да може VW да влезе в шампионата

Както се и предполагаше, ФИА потвърди, че настоящите 1,6-литрови турбодвигатели с вътрешно горене ще продължат съществуването си и през следващия цикъл правила във Формула 1. Цялата задвижваща система обаче ще претърпи серия от промени с цел опростяване и намаляване на разходите, което е водещото изискване на VW Group да влезе в шампионата посредством Audi, Porsche или и с двете си марки.

За целта настоящата мотор/генераторна група за повторно използване на енергията от изгорелите газове (MGU-H) ще бъде премахната. Именно тя създаваше огромни затруднения на Honda при завръщането на японците във Формула 1, както и даде съществен тласък на Mercedes по пътя към осемте титли при конструкторите и седемте при пилотите.

Другата съществена промяна, която Световният съвет по моторни спортове гласува на редовната си среща, засяга основната хибридна система – MGU-K. Максималната мощност при нея понастоящем e 120 кВт, но от 2026 г. нататък тя ще бъде 350 кВт, което е близо три пъти повече и налага напълно нов дизайн на батерията.

Любопитен факт е, че при третата генерация автомобили от Формула Е, които ще заменят настоящите през 2023 г., задната мотор/генераторна група също има максимална мощност от 350 кВт. В момента Porsche обмисля дали да продължи кампанията си във Формула Е и вероятно ФИА цели унифициране на част от системите в двата шампионата, за да задържи германците във Формула Е и това да не се случи за сметка на програмата във Формула 1.

Още един ключов момент от решенията на WMSC засяга въвеждането на таван на бюджетите за производителите на задвижващи системи. В момента отборите оперират при условия на лимитирани до 145 милиона долара разходи, но производителите на двигатели (Ferrari, Mercedes, Renault и Honda/Red Bull) могат да харчат неограничени суми за развойна дейност.

На заседанието на WMSC е гласувано също провеждането на обстоен анализ върху случилото се при появата на автомобила за сигурност в последните пет обиколки на Гран при на Абу Даби. Макс Верстапен спечели надпреварата, а с нея и световната титла, при спорни обстоятелства, което на свой ред бе причината Mercedes да не се появи на фотосесията преди награждаването на ФИА и то с двата си отбора – във Формула 1 и Формула Е.  

Коментари
comments powered by Disqus