Баварците от Инголщат разкриха първи снимки и технически подробности за топверсията на моделната линия А4. Най-съществена промяна спрямо предишното поколение е новият 6-цилиндров двигател, подпомаган от механичен компресор. Доставките на обновения Audi S4 ще започнат през март 2009 година.
Макар производителността на трилитровия TFSI (333 к. с.) да е по-ниска от тази на 4,2-литровия V8 (344 к. с.), който работеше под капака на "пенсионирания " S4, неговият въртящ момент от 440 Нм намира по-сполучливо разпределение върху скалата на оборотите. Максималната тяга на V-образния "шестак" е на разположение в диапазона 2500-4850 об./мин. и бива предавана към четирите колела посредством 6-степенна механична или 7-степенна полуавтоматична трансмисия S-Tronic.
Понижен разход
На борда са също така последната версия на легендарната система за двойно предаване Quattro, както и новият активен спортен диференциал като нейно оптимално допълнение. Седанът на S4 ускорява до 100 км/ч за 5,1 секунди, което е половин секунда под постижението на предишния модел. Спортният автомобил се нуждае от 9,7 респ. 9,9 литра бензин на 100 км. Изразено в проценти, тази стойност говори за редуциране на разхода с цели 26%.
Дискретна премяна
За да се превърне в S4, екстериорът на A4 e модифициран минимално. Сменени са престилките; предната маска е хромирана; корубите на външните огледала вече блестят в сребристо. Колелата са 18-цолови, страничните прагове са по-динамични, а накрайникът на ауспуховата система е с нова оптика и реаранжирана акустика.