Концепцията на автомобила остава непроменена от последното издание
Карбонова каросерия и мощен V6 турбо двигател с над 600 к.с., това са отли„ителните характеристики на новия супер спортен автомобил Ford GT, който дебютира на автомобилното изложение в Детройт, а през 2016 ще се състезава по пътищата.
През 1966 Ford завоюва на състезанието в Льо Ман с GT40 1-во, 2-ро и 3-то място. След 50 години новият GT на Ford е отново на линия. Концепцията на автомобила остава непроменена от последното издание GT. Средно разположеният двигател и задвижването на задните колела са задължителни. Вместо V8 Ford GT ще трябва да се задвижва от 3,5-литровия V6 битурбо, с мощност над 600 к.с. Той се базира на състезателния агрегат на прототипа IMSA Daytona. Куплира се посредством седемстепенна трансмисия с два съединителя и лостчета на волана. На този етап Ford не разкрива повече подробности.
Ford GT с карбоново шаси
Апропо, лека конструкция, Ford разчита на екстензивно използване на карбон и алуминий. Монокок автомобилът с интегрирани черупкови седалки е изработен изцяло от карбон, като спомагателната рама и краш конструкцията отпред и отзад са от алуминий. Новият Ford GT ще постави нови стандарти на съотношението мощност- тегло в цялото серийно автомобилостроене.
Цялата форма на Ford GT е конфигурирана за стартиране, при това задният спойлер излиза и го притиска. Pushrod окачването на колелата е с активни амортисьори и с 20-цолови алуминиеви джанти. Спирачките са изцяло оборудвани с керамични дискове. Влизането в купето става през две отварящи се нагоре врати. За по голямо удобство педалите са регулируеми спрямо ръста на шофьора. Освен програмируемия дисплей пред шофьора Ford GT е оборудван и с новата операционна система Sync3.
С каква цена ще стъпи на пазара новият спортен автомобил 2016, Ford дори не загатва.