Изследване отчита ролята на уникалните продукти на марката за високата пазарна цена
Данните, представени от Buy Shares, сочат, че Tesla е реализирала 81,66% от всички електрически превозни средства, продадени в Съединените щати през първото полугодие на 2020 г. Общо 87 398 електромобили са продадени през периода.
Tesla е големият пазарен лидер в Щатите
Според данните са продадени 71 375 електрически автомобила на марката Tesla. Популярният Tesla Model 3 е най-продаваният модел с 38 314 бройки.
Изследването сочи, че десет популярни електрически модела са били продадени от някои традиционни производители на автомобили. Немската компания BMW обаче има най-малко продажби с 251 бройки от модела BMW i3.
Изследването също прави преглед на най-скъпите производители на автомобили по пазарна капитализация към 19 август 2020 г. От данните следва, чеTesla води с пазарна цена от 350,08 млрд. долара.
На второ място е Toyota с пазарна цена от 189,29 млрд. долара. Американският концерн General Motors е с най-ниска пазарна оценка от 41,69 млрд. долара долара сред анкетираните компании.
Изследването отчита ролята на уникалните продукти на Tesla за впечатляващата пазарна капитализация. Според анализа:
"По-специално, моделите на Tesla допринесоха за високата му пазарна капитализация в сравнение с конкурентите. Бизнес моделът на Tesla през последните години впечатлява инвеститорите. Компанията се трансформира от редовно липсващи цели за доставка и основни етапи на производство до пренасочване на различни фронтове. В пазарната капитализация идва момент, когато Tesla ще повтори насоките преди COVID за доставки на половин милион през 2020 г., въпреки спирането на фабриките както в САЩ, така и в Китай. "
Пазарното господство на Tesla обаче се оспорва от традиционните производители, които създават подразделения за електрически превозни средства.