Благодарение на олекотените си материали струващото 149 000 евро возило тежи само 1450
Тунерът на BMW - AC Schnitzer, показа пътя на ACL2, тестостеронното BMW M235i (F22) ще отбележи премиерата си на автомобилното изложение в Женева.
Тунингованата Серия 2 стъпва в зелена агровизия и с невероятна мощност. Огромен спойлер в карбонов стил краси капака на багажника, големите уширения на калниците са обрамчени от карбонови вежди, а червено-белите ковани 20-цолови олекотени джанти в пет лъчев дизайн са обути в нископрофилни гуми с размери 285/25. Зад тях се показва спирачната система с 6-бутални фиксирани апарати и композитни спирачни дискове с диаметър 400 мм, а на задните колела има 4-бутални апарати с 380 мм дискове.
AC Schnitzer е монтирал отпред модифицирана престилка, също с карбонов пояс, въздохозаборници с решетки, вентилационни отвори в капака на двигателя, тесни аеродинамични външни огледала, оптимизирани прагове, както и спортна изпускателна система със специален катализатор, която завършва с двойни накрайници, които придават перфектен завършек на хардкор тунинг версията на BMW 235i.
AC Schnitzer ACL 2 стъпва с 570 к.с.
Много е важно какво се крие под капака. Би било много лесно, ако тук отново беше намерил място трилитровият редови шестцилиндров с 326 к.с. от серийния модел. Но AC Schnitzer е заложил в ACL2 на един ревизиран BMW M4-двигател с 570 к.с. при 6100 оборота и максимален въртящ момент от 740 Нм при 3500 об/мин. Ограничението Vmax е премахнато, след което ACL2 вече може да вдига до 330 км/ч. Маркировката 100 км/ ч пада след 3,9 секунди, а 200 км/ч достига за 10,9 секунди. Диференциалът с ограничено приплъзване и блокиращо действие между 25-95% дава възможност да се влиза по-агресивно в завой, което се подсилва също и от осите M4, както и от степента на натиск и теглителната сила на регулируемото спортно окачване.
Благодарение на олекотените си материали струващото 149 000 евро возило на AC Schnitzer показва само 1450 кг на кантара, да, без съмнение ръчно изработените единични бройки нямат цена. Въпреки това концептуалният автомобил достига съотношение тегло/мощност само 2,54 кг/к.с. С това той се класира в лигата на Ferrari 458 Italia с 2,61 кг на конска сила.
Вместо това, ние се осмеляваме да хвърлим един поглед и на интериора. Зеленият цвят отново не липсва. Водачът и пътникът отпред седят в тесни, леки кожени спортни седалки с интегрирани подглавници, а пътниците отзад трябва да изчакат отвън, задната седалка бързо се монтира. Нека да погледнем отпред, шофьорът управлява със спортен волан AC Schnitzer "EVO" и натиска алуминиеви педали. Новият контролен дисплей, например за показанията на температурата на маслото, температурата на входящия въздух, налягането на компресорите и т.н. и инструмент със скоростомер до 330 км/ч предоставят цялата информация на шофьора. И не на последно място, стелките с логото AC Schnitzer също не липсват.