Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ADAM ROCKS се представя блестящо в лаборатория

25.07.2014 10:03

Превъзходно звучене на новия трицилиндров 1.0-литров Turbo двигател

Обратното броене вече започна – след по-малко от два месеца новият ADAM ROCKS ще започне да се появява в представителствата на марката Opel. Към края на септември, клиентите на макия crossover модел на Opel ще получат възможност да се насладят на изобилие от приключения и удоволствие от шофирането под открито небе на цени, започващи от 30 285 лева (препоръчана от производителя цена с вкл. ДДС за България). За да ограничат до възможния минимум проникването на неприятни шумове и вибрации във вътрешността на ROCKS и да увеличат максимално удоволствието от управлението му, изпитанията в акустичната лаборатория в Рюселсхайм са били основна част от развойния процес. Разбира се, те са само малко допълнение към огромната по обем работа за оптимизиране на комфорта на возенето и подобряване на шумовите характеристики, извършени на изпитателния полигон в тестовия център на Opel в Дуденхофен.

Всичко започва със списъка от „задължителни неща”

На първо място, развойният екип е трябвало да изпълни дълъг списък от задачи и изисквания в раздела „шум и вибрации” – от осигуряването на ясно звучене на двигателя до постигането на максимално тиха работа на мекия сгъваем покрив Swing Top, както и от създаването на приятен звук „щрак” на лостчето за мигачите до проверката на солидния звук при затваряне на вратите. Tези елементи, наред с много други, накрая преминават серия изпитания в напълно сглобения автомобил в тестовата акустична лаборатория на Opel, за да бъде напълно сигурно, че изчисленията на развойния екип и функционалните технически характеристики на автомобила отговарят на извънредно високите изисквания на марката Opel по отношение на шума.

Стените и таванът на акустичната лаборатория са напълно шумоизолирани и приличат на звукозаписно студио или студио в радиостанция, където шумопоглъщащите материали създават неестествена тишина. Помещението е оборудвано с разположени по точно определена схема микрофони и високоговорители. По време на изпитателния процес ADAM ROCKS се задвижва от специален стенд с големи ролкови барабани в пода, благодарение на който се създава същото съпротивление, което автомобилът би изпитал от насрещния въздушен поток и съпротивлението при търкаляне от контакта с обичайна пътна настилка. По този начин моделът може да се тества при много различни режими на движение, симулиращи пътуване по нормален път с различна скорост. В напълно контролирани условия, независещи от неблагоприятни външни фактори като капризите на времето например, развойните инженери могат да получат точни данни за поведението на автомобила в различни реални сценарии като работа на празен ход, включване на функцията Start/Stop и движение в режим на частично и пълно натоварване на двигателя.

Типичната изпитателна процедура на ролковия стенд задължително включва „пълно натоварване с покачване на оборотите” на трета предавка. Това е много тежък тест, който изцяло новият двигател 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo на ADAM ROCKS преминава с лекота, оставайки през цялото време в предварително зададения толеранс в кривата на развитието на нивото на шума в купето. „Джобният” генератор на мощ на Opel, който в тази конфигурация предлага варианти по отношение на максималната мощност от 66 кВт/90 к.с. и 85 кВт/115 к.с., се предлага в комбинация с изцяло новата шестстепенна механична предавателна кутия и демонстрира не само висока икономичност и oтговорно отношение към околната среда, но и изключителна мекота на работните характеристики при шофиране. По показателите на шума и вибрациите, както и с изключителната си плавност на работа, новият двигател превъзхожда много четирицилиндрови агрегати . За еталонните постижения по отношение на тихата и мека работа на новия двигател допринасят и множеството мерки в областта на саунд инженеринга – акустично оптимизирана конструкция на цилиндровия блок, разположен в картера балансиращ вал и структурна изолация на системата за впръскване на гориво и коляновия вал. Всички тези мерки и компоненти са доказали своята ефективност в акустичната лаборатория преди да бъдат внедрени в серийния автомобил. Принос за приятния звук на ROCKS имат и звукоизолационните капаци на двигателя, a серийният за модела мек сгъваем покрив Swing Top е конструиран така, че да сведе вторичните шумове до възможния минимум.

Главите на манекените с акустични сензори спомагат за постигане на приятна звукова среда

Наред с тихия и приятен за сетивата звук, ADAM ROCKS трябва да предлага мощно и солидно акустично изживяване – особено при движение встрани от утъпканите пътища. В тази насока инженерите на Opel са ползвали помощта на изкуствени манекени, наподобяващи човешкото тяло в раменната област и главата. Те разполагат със специално оформени области, възпроизвеждащи действието на всички имащи отношение към акустиката части от външното ухо на човека. В тези „изкуствени уши” на свой ред се инсталират чувствителни микрофони, които регистрират и записват шумовете по начина, по който те биха били възприети и усетени от слуха на хората в купето на новия модел. Tази система позволява запис и възпроизвеждане в стереоформат както и отчитане на посоката, от която идва звука (отгоре или отдолу), което прави данните за регистрираните от главата на манекена звуци практически триизмерни. За да постигнат желания и приятен за всички в купето звук от работата и движението на автомобила, специалистите използват анализ и синтез на данни, получени чрез т.нар. бинаурални измервания, симулиращи звуковата картина, получена от двете уши. По този начин става възможно разграничението между аеродинамичните и породените в каросерийната структура и вътрешното обзавеждане шумове и инженерите са в състояние да идентифицират и анализират различни звукови източници и предизвикващи шум фактори в автомобила. При ADAM ROCKS този анализ включва шумовете предизвикани от работата на двигателя, от точките на връзка на двигателя с каросерията, от изпускателната система, от компонентите на ходовата част, от каросерията и дори от окабеляването на автомобила. 

Използвайки виртуален модел на пътищата, по които се пренася шума, инженерите могат да определят например винтовете в градския crossover модел на Opel, които трябва да се затегнат и нещата, които следва да се променят, за да се постигнат зададените стойности. В случай че се налагат подобрения, промяната се извършва първо виртуално, при което моделът на пренос на шумовите вълни се променя по съответния начин. После инженерите чуват резултата на компютъра и ако са доволни от чутото, правят необходимите промени в реалния автомобил и тестват наличието на желания звук в реалния живот. В случай че и този тест бъде преминат успешно, те могат да бъдат сигурни, че ADAM ROCKS звучи също толкова добре, колкото и изглежда.

Коментари
comments powered by Disqus