С щедри обещания новата марка Aehra, базирана в Милано, възнамерява да навлезе в пазара на луксозни електрически автомобили. Още през 2025 г. на старта трябва да застанат SUV модел и седан. Вече съобщиха първа информация за електрическия SUV – който не получава име.
С преминаването към електрическа мобилност на автомобилния пазар непрекъснато навлизат нови играчи. Един от тях е новосъздадената марка Aehra със седалище в Милано, позиционирана в абсолютния премиум сегмент. Името Aehra произлиза от латинското "aera", което означава "ера", но също и "параметър, от който произтича промяната". Движещата сила зад Aehra е американският бизнесмен Хазим Нада, събрал италиано-американски екип с богат управленски опит в международната автомобилна индустрия.
SUV с четири врати като крила и пробег от 800 км
През ноември 2022 г. Aehra представи първия си модел, който е в категорията SUV. Седанът ще го последва през февруари 2023 г. Хазим Нада подчертава, че всъдеходът няма да има собствено название на модела – клиентите трябва просто сами да измислят име, което намират за подходящо за своя автомобил. Предвижда се SUV моделът и седанът да влязат в производство през първото тримесечие на 2025 г. и да бъдат доставени на първите купувачи в средата на 2025 г.
Първи впечатления от дългия 5,10 метра, широк два метра и висок 1,64 метра SUV модел получаваме от публикувани снимки. Те показват кросоувър с плавни линии и четири врати, които се отварят нагоре с електрически механизъм: двете предни са тип ножица, а задните – като крила на чайка. Средната колона е запазена за по-добра устойчивост на купето.
Плавните форми би трябвало да се отразят преди всичко в добра аеродинамика – с по-малки колела, отколкото в представената сега студия, коефициентът на обтекаемост би трябвало да е сведен до 0,21. Очаква се батерията да може да съхранява около 120 кВтч.
Прибиращ се XXL екран
Интериорът с четири места трябва да предложи щедро усещане за простор дори и на снажни пътници – седящите отзад би трябвало по желание да могат да пътуват в нещо като легнало положение. Като опция се предлага и конфигурация с пет места. Специална особеност е много дълбокото арматурно табло, дължащо се на дизайна с изнесена напред кабината. Тук има също и XXL екран, който се простира по цялата широчина на арматурното табло. Когато автомобилът е паркиран, пътниците могат да издигнат екрана нагоре, превръщайки Aehra в домашно кино или офис.
Единна електрическа платформа
В основата и на двата модела Aehra лежи ориентирана към бъдещето технология за платформа с батерии, която трябва да предлага пробег от поне 800 километра и впечатляващи стойности на мощност. За SUV модела на Aehra се споменават 550 до 600 кВт (748 до 816 к.с.) – точната мощност засега не е определена, тъй като мениджърите на Aehra все още не са взели решение за конкретен доставчик на батерия и двигател. Също така още не е сигурно дали автомобилът ще бъде с два или три мотора – един двигател винаги е на предния мост, един или два задвижват задния. Системната мощност, разбира се, е достатъчна, за да ускори двутонната Aehra до максимална скорост от 265 км/ч (ограничена) благодарение на последователно олекотената конструкция (изработени от алуминий елементи за поемане на удар, много композитни материали).
Техниката за електрическо задвижване е вградена в стабилно, ултралеко монококово шаси от въглеродни влакна. По всяка вероятност автомобилът ще се произвежда в Европа, но не директно в Италия. Като ценови коридор за Aehra SUV италианците споменават 160 000 до 180 000 долара. Моделите Aehra първоначално ще бъдат пуснати на пазарите в Северна Америка, Европа, Китай и страните от Персийския залив.