Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ал-Атия е четирикратен победител на рали Дакар

14.01.2022 13:48
Ал-Атия е четирикратен победител на рали Дакар

Сам Съндърланд задържа първото място при мотоциклетистите

Насър Ал-Атия и Toyota спечелиха 44-ото издание на рали „Дакар“, което бе трето на територията на Саудитска Арабия. Катарецът поведе още след пролога и в нито един момент не изтърва първото място въпреки страхотното представяне на Себастиан Льоб (BRX Hunter). 27:46 минути разделиха двамата на финала в Джида, като третият и шестият етап бяха определящи за крайното класиране.

В третия Себ имаше технически проблеми и кара само с един двигателен мост, което му коства повече от половин час пасив, а в шестия загуби 20 минути заради навигационни грешки. Въпреки това девекратният рали шампион не срещна затруднения в битката за второто място и изравни най-доброто си постижение на рали „Дакар“, което през 2017 г. записа с Peugeot.

Язид Ал-Раджи (Toyota) допълни челната тройка, въпреки че завърши на повече от час зад победителя. Той е и първият състезател от Саудитска Арабия, който се качва на подиума на рали „Дакар“. Ал-Раджи се движеше на втора позиция преди почивния ден, но върна леко газта във втората половина от надпреварата и изостана на повече от половин час спрямо Себ.

Промените в техническия правилник за автомобилите от T1+ класа дадоха сериозен тласък на Bahrain Raid Xtreme и Toyota. Орландо Теранова, който се присъедини към Себастиан Льоб и Нани Рома, записа лично постижение, финиширайки на четвърта позиция в генералното класиране. Зад него Жинил де Вилиърс (Toyota) завърши за рекорден девенайсети път рали „Дакар“.

MINI и X-Raid очаквано направиха крачка назад след промените в техническия правилник и Куба Пжигонски стигна шести до финала с бъгито, което точно преди 12 месеца изведе Стефан Петерхансел до победата. Тази година французинът водеше атаката на Audi с електрическия RS Q e-tron, но технически проблеми съпътстваха постоянно звездното трио на инголщатци. 

И Петерхансел, и Карлос Сайнц, и Матиас Екстрьом усетиха вкуса на победата, като Сайнц бе най-бърз в два от етапите. На финала обаче деветото място на двукратния шампион в DTM Екстрьом е единствената утеха за немския тим, който дебютира в рали рейда именно на рали „Дакар“.

При мотоциклетистите и тази година интригата бе значително по-голяма отколкото в категорията на автомобилите. Даниел Сандърс (GasGas), Адриан Ван Беверен (Yamaha), Матиас Валкнер (KTM) и Сам Съндърланд (GasGas) оглавяваха класирането в различни моменти от надпреварата, като на финала Съндърланд завърши на три минути и половина пред Пабло Кинтанийа и превзе за втори път „Дакар“ след дебютния си успех през 2017 година.

Това е първа победа за GasGas на рали „Дакар“, но испанският производител е част от голямото семейство на KTM от 2019 година. Тя висеше на косъм в последния етап, който бе спечелен от Пабло Кинтанийа и Honda, но бясната атака на чилиеца днес не бе достатъчна, за да измести Съндърланд от първото място.

Вторият пилот на GasGas Даниел Сандърс катастрофира в лиазона преди началото на седми етап, който изведе Адриан Ван Беверен начело. Французинът също имаше отлични шансове да спечели надпреварата, но проблеми с навигацията в предпоследния ден го оставиха на четвърта позиция в крайното класиране. Пред него челната тройка допълни Матиас Валкнер, който се препъна по време на десетия етап, точно ден след като оглави за кратко общото подреждане.

В категорията на леките прототипи триумфира Чалеко Лопес с Can-Am. Това е трети успех за чилиеца, който преди това бе два пъти на върха при SSV бъгитата. Зад него челната тройка допълниха рали крос пилотът Себастиан Ериксон (Can-Am) и най-бързата дама в рали-рейда Кристина Гутиерес (Red Bull OT3).

Сет Кинтеро (Red Bull ОТ3) бе с класа над съперниците си в T3 категорията и спечели дванайсет от тринайсетте етапа в тазгодишния „Дакар“, което е и нов рекорд в надпреварата. 19-годишният американец обаче имаше проблеми с трансмисията във втори етап и на финала остана единайсети в общото подреждане.

Истинска драма се разрази на финала при SSV бъгитата. Герард Фарес Гюел (Can-Am) излезе начело снощи, но заради проблеми с електрониката днес изгуби над десет минути. Съотборникът му Остин Джоунс също не беше перфектен в етапа към Джида, но изпревари с две минути и половина Фарес Гюел и стана третият американец, печелил Дакар, след Рики Брейбек и Кейси Къри. Зад двамата претенденти за първото място завърши Роки Бацюшка (Can-Am), който спечели последния етап и измести Марек Гокзал (Can-Am) от третото място.

Дмитрий Сотников триумфира за втора поредна година в надпреварата при камионите, която отново мина изцяло под диктовката на КАМАЗ. Руснаците спечелиха всички етапи и завършиха на първите четири меса, като зад Сотников останаха Едуард Николаев, Антон Шибалов и Андрей Каргинов. Петият Янус Ван Кастерен (Iveco) бе най-бързият пилот с камион, различен от КАМАЗ.

В оригиналната категория на Motul за мотоциклетисти без асистенция за втора поредна година номер едно е Арунас Желазнинкас (Husqvarna). При класическите автомобили на първа позиция завършиха Серж Моно и Флоран Друлпон с Land Cruiser HDJ80. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus