От есента италианците ще предлагат модели, снабдени с разработената и патентована от Fiat система MultiAir.
При използването на тази технология в автомобилите с четири клапанa на цилиндър отпада обичайният разпределителен вал за всмукателните клапани. Той бива заместен от електрохидравлично устройство.Предимството е, че задействането на всмукателните клапани става независимо от коляновия вал. С помощта на системата MultiAir те могат да се отварят и затварят във всеки избран момент. Така пълненето на цилиндъра се определя съобразявано натоварването на агрегата, което позволява на двигателят да работи с оптимална ефективност при всяка ситуация.
Освен значително намален разход на гориво и по-малки емисии на вредни газове, от Fiat обещават също така увеличен с 15% въртящ момент в диапазона на ниските обороти, както и особено бързи реакции на двигателя. Според фирмата увеличението на мощността достига 10%. Освен това при студен двигател емисиите на азотен окис трябва да бъдат намалени с до 60%, а на особено вредния въглероден окис - с 40%.
Моделите на MiTo, разполагащи с MultiAir, ще са с 1,4-литров двигател с 16 клапана, който ще бъде в три варианта – два с принудително пълнене и един с атмосферно. Мощностите ще бъдат 105, 135 и 170 к. с. Трансмисиите са 5- и 6-степенна ръчна. Двигателите, разполагащи със 105 и 135 к. с., ще се предлагат в цялата гама на MiTo. Флагманът със 170 к. с. ще се нарича Quadrifoglio Verde (четирилистна детелина) или само QV, и ще дебютира през есента.