Малкият SUV модел на италианската марка се очаква на пазара в средата на годината
Alfa Romeo Tonale беше представена като студия в Женева през 2019 г. След много забавяния малкият всъдеход на Alfa ще бъде налице при дилърите от средата на 2022 г. Сега вече разполагаме със снимки на маскирания модел от зимни тестове и с първи технически данни.
Въпреки силния камуфлаж, няколко детайла вече могат да се видят на заснетия прототип. Предната част показва типичното Scudetto (щитовидната решетка на Alfa Romeo), фаровете не са толкова тесни както при студията. Те също така не стигат толкова навътре към средата. Мигачите са интегрирани във фара и се състоят от три тесни U-образни LED ленти, които силно привличат вниманието.
За разлика от концептуалния автомобил предната престилка е модифицирана, а предният капак е малко по-заоблен. Тесните огледала са отпаднали в серийната версия на Tonale, също както и дръжките на задните врати, скрити в третата колона; сега моделът има класически дъгообразни дръжки. Отзад също тесните LED светлини отстъпват място на малко по-големите си колеги. Към това сега е добавена чистачка на задното стъкло. Като цяло обаче италианците са спасили прогресивния дизайн на студията в серийния модел.
Серийният Tonale е само леко променен
Технически Alfa Tonale се базира на платформата "Small Wide" или SCCS (Small Common Components and Systems) от 2005 г., върху която е изграден и Jeep Compass. SUV моделът на Alfa е дълъг 4528 мм, широк 1835 мм и висок 1604 мм, с междуосие 2626 мм. Следователно италианският модел е малко по-дълъг, по-широк и по-нисък от Compass.
Новите платформи на Stellantis Group няма да бъдат налични преди 2023 г. Tonale получава от Compass 1,3-литровите четирицилиндрови бензинови двигатели (130 или 160 к.с. с мек хибрид), комбинирани само с автоматик или трансмисия с два съединителя. Много по-важна обаче е plug-in хибридната система. Тя има системна мощност 240 к.с., максимален въртящ момент 520 Нм и електродвигател, свързан със задния мост; 1,3-литровият бензинов мотор задвижва предните колела. Това означава, че предният и задният мост могат да получават въртящ момент поотделно и независимо един от друг. Такова задвижване на всички колела би трябвало да се управлява по-ефективно от чисто механичната система с кардан.
Именно тази задвижваща система PHEV е причината Alfa Tonale да не бъде пусната на пазара през есента на 2021 г., както беше планирано. Automotive News Europe съобщи, че изпълнителният директор на Alfa Жан-Филип Импарато, който беше назначен през януари 2021 г., не е доволен от мощността на хибридното задвижване. Новият Tonale трябва да се превърне в крайъгълен камък за бъдещето на марката и би трябвало да бъде оборудван съответно - с други думи, да има по-добри показатели. Въпросът дали това се отнася за електрическия пробег от 50 километра, или за абсолютната мощност, остава отворен. Според техническите данни, които станаха известни, мощността е непроменена – 240 к.с., а пробегът е 50 километра.
Когато става въпрос за абсолютна мощност, си струва да погледнем назад към първата студия. В нея Alfa беше монтирала два електрически двигателя в задната част. Под въпрос е дали подобна комбинация би била възможна за върхова версия на Tonale с около 400 к.с. Засега гамата за оборудване предоставя само четири линии: Super, Sprint, Ti и Veloce. Освен това трябва да има стартов модел "Speciale". Все пак е възможен и хипер-Tonale, носещ означението QV.
В момента няма снимки на интериора на серийната версия. Студията Tonale, която е кръстена на италиански алпийски проход, показа филигранен волан с три спици, централен дисплей на таблото и сензорен екран за контролните уреди. След представянето си – вероятно през февруари 2022 г. – Alfa Romeo Tonale ще се предлага от дилърите от юли 2022 г., а производството ще започне в началото на юни. Цените в Германия би трябвало да стартират от около 28 000 евро.
В галерията показваме снимки на Tonale с камуфлаж, както и по-ранни изображения на серийния модел и студията.
Заключение
През 2022 г. Alfa Romeo ще излезе на пазара с Tonale. Фактът, че серийният модел до голяма степен съответства на прогресивния дизайн на студията, е похвален и ще бъде важен аргумент за купувачи, които държат на външността. Късната поява на пазара на модела, който е изправен пред голяма конкуренция в сектора на компактните SUV, е всичко друго, но не и прогресивна.
Текст: Холгер Витих, Ули Бауман
Снимки: Щефан Балдауф, Alfa Romeo и др