Купето с четири врати Envya е базирано върху техниката на SUV модела Eletre и също се произвежда в Китай. Първи прототипи бяха заснети по време на зимни тестове.
Британският автомобилен производител Lotus разширява своята гама по пътя към превръщането си в доставчик на чисто електрически автомобили. Наскоро представеният електрически кросоувър Eletre ще бъде последван през 2023 г. от модела с вътрешнофирмено означение 133. Той има облик на лифтбек от висшия клас с четири врати и спортен дизайн на купе. Type 133, който вероятно ще бъде кръстен Envya, е насочен директно срещу конкуренти като Porsche Taycan или предстоящия Polestar 5.
Технология от Eletre, независим дизайн
Envya, или Type 133, няма да бъде сплескан Eletre, но все пак ще се основава на неговата платформа за електрическо задвижване. Също и по отношение на дизайна той би трябвало да се ориентира поне към линиите на Eletre, така че и новият модел да се вписва в семейния портрет. Независимо от това Type 133 ще има свой собствен характер, потвърди шефът на дизайна Питър Хорбъри пред British Autocar. Първите впечатления от Lotus Envya са от снимки от зимни тестове в Китай, които бяха публикувани в китайския социалномедиен портал Weibo. Те дават представа също и за четириместния интериор с широка, пресичаща целия автомобил централна конзола. Пътниците отзад ще открият в нея собствен сензорен екран. На предния ред огромен плосък екран на арматурното табло доминира пейзажа в пилотската кабина. Има и тесен цифров дисплей пред водача. Големият остъклен покрив осигурява изобилие от светлина и усещане за широк вътрешен простор.
Lotus от известно време е част от китайската група Geely, която притежава и Polestar. Въпреки това британците подчертават, че тяхната изградена от алуминий Electric Premium Architecture (EPA), която е скрита и под Eletre, е тяхна собствена разработка. От своя страна Polestar също декларира, че алуминиевата платформа под Polestar 5 е запазена изключително за тяхната марка. Lotus участвал само в настройката на ходовата част. Сигурно само Geely знае кой се е възползвал и от кого.
Възможни са до 900 к.с
В Eletre два електрически мотора – по един за всеки мост – осигуряват 450 кВт (612 к.с.) задвижваща мощност. Батерията предлага 112 кВтч капацитет. За да можете да се противопоставите срещу Polestar 5 и Porsche Taycan, няма да е зле да разполагате с дори още повече мощност. Тук обаче Lotus има в портфолиото си версията с двустепенна трансмисия и 675 кВт (918 к.с.) от Eletre. В SUV модела тя вече предлага пробег от почти 500 км, максимална скорост от 265 км/ч (ограничена) и време за спринт до 100 км/ч под три секунди.
За Lotus Envya се очакват и активни аеродинамични елементи, окачване с пневматични елементи и активни амортисьори, управление на задните колела и разбира се, технологично оборудване, което поне съответства на това на Eletre.