Това е първа крачка към дебюта в „24-те часа на Льо Ман”
Двукратният шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо ще се присъедини към екипа на United Autosport за „24-те часа на Дайтона” в началото на следващата година. Испанецът ще бъде в един екипаж с шампиона във Формула 3 Ландо Норис и с Фил Хансън.
United Autosport ще участва в отварящия кръг на IMSA WeatherTech шампионата с два прототипа Ligier JS P217. Пол ди Реста и Уил Оуен ще отговарят за втория автомобил, като третият пилот все още не е обявен.
„24-те часа на Дайтона” е най-емблематичното състезание по издръжливост в САЩ и едно от най-великите състезания въобще”, коментира Алонсо. „Не е част от „Тройната корона”, но както винаги съм казвал, целта ми е да стана комплексен пилот и този опит ще ми помогне в подготовката за състезанията по-издръжливост, в които планирам да участвам.”
„Преди да отида на „Инди”, не бях карал никога на овал. Сега съм наясно какво представлява и какво е необходимо, за да се справя. Страшно съм развълнуван, че отново ще се състезавам в Америка. През май си прекарах страхотно на „Инди 500” и нямам търпение да се включа и в това легендарно състезание.”
United Autosport е собственост на Зак Браун, който наследи Рон Денис на ръководния пост в McLaren. Това несъмнено е улеснило целия процес, както и фактът, че пилотите от Формула 1 нямат ангажименти през януари, когато е „24-те часа на Дайтона”.
В официалното съобщение Алонсо не споменава директно „24-те часа на Льо Ман”, но участието на „Дайтона” несъмнено е стартът на подготовката му за легендарната надпревара на пистата „Сарт”. Проблемът е, че LMP2 категорията е втората по сила в WEC след LMP1, а след напускането и на Porsche местата във водещия клас са крайно ограничени.
Догодина Toyota ще е единственият заводски отбор в LMP1 в WEC и „24-те часа на Льо Ман”, а частниците, които предстоят да обявят програмите си, едва ли ще имат капацитет да се борят за победата с японския гигант.