Поредно изследване на J.D. Power в САЩ за привлекателността през 2016 г.
Поредното изследване на J.D. Power за привлекателността на производителите и моделите на пазара в САЩ през 2016 г. APEAL 2016 (Automotive Performance, Execution and Layout) не предизвиква някакви особени изненади. За дванадесета поредна година на върха на генералното класиране бе категоричен начин се нарежда марката Porsche. В челната десетка има малки (една или две позиции) рокади, но като цяло тя е близо до миналогодишната. Най-добрата нелуксозна марка сред производителите се оказва Volkswagen, като в крайния рейтинг изпреварва MINI.
Ако не гледаме подреждането по марките, а обобщим концерните, ще установим, че GM e начело с най-голям брой най-добри модели в своите сегменти – общо 6. След това идват Hyundai Motor – с 5, концерните BMW и Volkswagen – с по четири, а Nissan Motor и Toyota Motor – с по два.
Благодарение на представянето на нови продукти на пазара през тази година в сравнение с 2015 г. общата оценка на APEAL е скочила с три пункта (801от възможния максимум 1000). Сред 30-те напълно нови или актуализирани автомобила 22 от тях получават бал над средния за сегмента. Три пункта са добавени към премиум автомобилите и четири – към нелуксозните марки. От марките трябва да отбележим динамиката на Toyota. През миналата година тя бе пета в класирането отзад напред, а сега, след като прибави още 15 точки, се нареди сред в десетте на най-големи нелуксозни марки. В очите на клиентите марката Smart се е подобрила с цели 62 точки, но дори и това не й помогна да излезе от последната позиция в общото класиране.
Рейтингът на APEAL е получен след проучване на 80 000 купувачи на нови автомобили след 90 дни от датата на покупката. Те са помолени да оценят колите си по 77 показателя (дизайн и оборудване, динамика и ефективност, комфорт на седалките и обем на багажника, ергономичност на уредите и мултимедийна система, видимост и така нататък).
Специалистите от агенцията съобщават, че девет от десет основни категория са подобрили резултатите си. Икономичността на автомобилите анкетираните шофьори оценяват средно с 14 пункта по-високо, отколкото година по-рано, забавленията и навигация са добавили шест точки, а видимостта и безопасността са се подобрили с четири точки. (Smart Fortwo е единственият модел на Daimler, който се превърна в най-добрия в своя сегмент).
Експертите отбелязват с особено внимание важността на системите за подпомагане на водача. Така, средният бал за автомобилите с наблюдение на слепите зони е 821 срещу 787 при моделите без тази технология. Средният показател на привлекателността за автомобилите с предупреждение за челен удар (автоматично спиране) е 828 срещу 790 на колите без такава функция. Общата оценка на моделите драстично се влияе от "рекламите за хората". Близо 90% от собствениците на автомобили с индикатор над средния за индустрията ще ги препоръчват на приятели, а сред колите с резултат под средния - само 64%.