Динамичното развитие е поверено на екип от Aston Martin Cognizant Team Formula One
Aston Martin представи серийната версия на концепта Valhalla, суперавтомобил с технологии от Формула 1, включително хибриден двигател, развиващ близо 1000 к.с.
Valhalla, който ще се превърне в първия сериен суперавтомобили от производителя от Гейдън, ще бъде изграден върхушаси от въглеродни влакна, ще има аеродинамични елементи, открити за първи път във Valkyrie, и ще носи електронна система, директно получена от Формула 1.
Под неговата каросерия, гарантираща около 600 кг притискателна сила при 240 км/ч, ще бъде разположен 4,0-литров битурбоV8 агрегат, развиващ 750 к.с. при 7200 об/мин, чиято мощност ще се изпраща само към задните колела на автомобила. Този двигател с вътрешно горене ще бъде свързан с ултра лека изпускателна система, оборудвана с активни клапани, за да позволи регулирането на тоновете на V8.
За да поддържа този V8 двигател , хибридна система 150 кВт/ 400 В, използваща двойка електрически двигатели, разположени на всяка ос на автомобила (един отпред, другият отзад), ще предложи 204 допълнителни к.с., за да гарантира на Valhalla обща мощност от 950 к.с. и 1000 Нм.
Осемстепенна DCT скоростна кутия и E-Diff (Electronic Limited-Slip Differential) също ще бъдат в менюто на модела, от който очакваме първокласни характеристики. Упражнението от 0 до 100 км/ч ще бъде изпълнено само за 2,5 сек (при максимална скорост от 330 км/ч), а Aston Martin обявява обиколка на Северната дъга нса Нюрбургринг за по-малко от 6 минути и 30 секунди. Хронометърът би поставил Valhalla в челните редици на най-добрите обиколки, постигнати до момента на Зеления ад.
В само електрически режим (EV) автомобилът ще може да се движи със скорост 130 км/ч (максимална скорост) за около петнадесет километра, а мощността на батерията ще се разпределя според нуждите по всяка ос на превозното средство. В някои ситуации 100% от тази мощност може да бъде изпратена само към задния мост, за да поддържа V8 агрегата и да осигури максимална ефективност.
„Valhalla е първата ни възможност наистина да покажем на какво сме способни в реален смисъл на производство“, обяснява Ралф Иленбергер, ръководител на отдела за задвижване. „Създадохме собствен дизайн на атмосферния двигател V8 и го комбинирахме с мощна хибридна система. И, разбира се, имаме и собствена трансмисия с двоен съединител - първа за Aston Martin и съществен компонент както за Valhalla, така и за бъдещите модели на Aston Martin. Резултатът е истински задвижващ механизъм от световна класа за ефективен, високоефективен суперавтомобил”
Матрична карбонова керамична спирачна система, разположена зад 20- и 21-инчовите джанти (отпред / отзад), снабдени със специфични гуми на Michelin, също ще бъде включена в програмата за модела, чието тегло не трябва да надвишава 1550 кг, за да предложи най-доброто възмжно съотношение тегло/мощност възможна.
Динамичното развитие на Valhalla, за който Aston Martin не съобщава официална дата на представяне, ще бъде поверено на екип, който ще включва по-специално пилотите на Aston Martin Cognizant Team Formula One - Себастиан Фетел, Ланс Строл и Нико Хълкенберг.