Британците ще си поделят ангажимента с Mercedes от 2021 г. нататък
Mercedes е ексклузивен партньор на Формула 1 за автомобила за сигурност от 1996 г. насам. Първият сейфти кар на германците, който наследява Renault Clio, е C63 AMG, а от 2018 г. насам Бернд Майлендер е зад волана на AMG GT R. За този период Mercedes е сменил единайсет модела, като жизненият цикъл на всеки от тях е средно 3 години.
С влизането на новото споразумение „Конкорд“ догодина обаче позицията на Mercedes вероятно ще бъде променена, твърди Motorsport.com. Очаква се и Aston Martin да получи възможност за изява, като двете компании ще си поделят ангажиментите през сезона.
Това не е изненадващо, защото Mercedes притежава миноритарен дял от британския автомобилен производител. Наскоро стана ясно, че двете компании са подписали ново споразумение, според което Mercedes ще продължи да доставя двигатели и електроника на своя партньор, а в замяна ще получи нов дял от компанията, с което активите на германците ще достигнат 20%.
Aston Martin влиза във Формула 1 със заводски отбор догодина на мястото на Racing Point благодарение на канадския бизнесмен Лорънс Строл и оглавявания от него консорциум, който придоби британската компания по-рано тази година. Двамата са близки приятели с тим-шефа на Mercedes Тото Волф, който на свой ред е акционер както в немския тим, така и в Aston Martin.