V12 Zagato направи своя състезателен дебют този уикенд на пистата „Нюрбургринг“. За съжаление новият съвместен проект на Aston Martin и Zagato не стигна до финала на надпреварата, но екипът на британците бе доволен от представянето му.
Стандартната процедура при създаването на състезателните автомобили е те да бъдат предшествани от сериен модел, който впоследствие да бъде трансформиран според изискванията за съответния шампионат. В случая обаче Aston Martin и Zagato се движат в обратната посока. Налице е състезателна машина, която при добро представяне и позитивни реакции може да се превърне в сериен модел.
За съжаление първият опит на V12 Zagato не завърши успешно, тъй като той не стигна до финала на четиричасовата надпревара от VLN сериите на „Нюрбургринг“, но това са „задължителните детски болести“ за всеки нов автомобил, а и основната цел на Aston Martin е „24-те часа на Нюрбургринг“ (25 и 26 юни).
„Днес работихме главно по състезателните настройки и развитието на V12 Zagato преди 24-часовата надпревара“, коментира Дейвид Кинг, спортният директор на Aston Martin. „Ясно е, че сме в съвсем начална фаза от развитието на автомобила, след като го представихме само преди седмица, ето защо целта ни бе да се учим, да съберем максимално количество данни и да дадем възможност на пилотите ни да се запознаят с него.“
V12 Zagato използва шестлитровия V12 на Vantage, който генерира 510 к.с. и 570 Нм. Двигателят е разположен зад предната ос, а шестепенната автоматизирана механична скоростна кутия – пред задната, за да се постигне оптимално разпределение на масите. В силовото предаване впечатление правят още диференциалът с ограничено приплъзване, двудисковият спортен съединител и карбоновият вал. Шасито е изцяло от алуминий и е изработено на ръка.
Моделът бе представен официално на Конкурса за елегантност във Вила д'Есте миналата седмица, където спечели и категорията за най-добър концептуален автомобил.