Aston Martin ще направи мащабни промени по модела Vantage във всичките му разновидности. „Базовият“ V8 ще се доближи до Vantage S, докато V12 Zagato ще поеме функциите на върховата модификация.
Това е „най-мащабната програма с оптимизации след 2008 г.“ за модела, гласи официалното съобщение на британците. Тя започва с базовия Vantage V8, който ще разчита не само на подобрения 4,7-литров мотор (426 к.с.), но и на новата автоматизирана механична трансмисия Sportshift II, която обаче попада в списъка с опциите за разлика от стандартната механична шестстепенна.
Екипът на Aston Martin се е възползвал от наученото при Vantage S спецификацията, обновявайки V8 Vantage. Кормилната уредба вече работи при съотношение 15:1 (17:1 в предишната версия), предните спирачни дискове са 380-милиметрови, докато апаратите – шестбутални, а гумите са с 10 мм по-широки от преди. Асистентът за потегляне при наклон пък вече е част от серийното оборудване.
Визуалните промени по VantageV8, които засягат новата предна броня, сплитер, прагове и дифузор, са вдъхновени от Vantage S и Vantage N420. Vantage S пък вече може да се похвали със Sportshift II трансмисията, включена в стандартното оборудване, спортната изпускателна система и карбоновия аеродинамичен пакет.
За тези клиенти на марката, които не се задоволяват с максималната мощност от 436 к.с. на Vantage S, Aston Martin предлага V12 спецификацията. Шестлитровият мотор на британците генерира 517 к.с. и 570 Нм, които могат да ускорят спортното купе от място до 100 км/ч за 4,2 секунди при максимална скорост от 305 км/ч.
По-късно през годината ще започне производството и на V12 Zagato, който ще допълни Vantage линията. То ще бъде ограничено на 150 бройки, като една трета от тях вече са продадени.