Най-вероятно ще свали камуфлажа още по време на салона във Франкфурт през септември
Новата фамилия на Audi A4 се появи едновременно с две каросерии (седан и комби Avant). А през тази година към тях се присъединява и високопроходимият A4 Allroad Quattro. Свидетелство за това са най-първите шпионски снимки на предсерийния образец, направени в южната част на Европа. Стартът на пазара този път ще бъде ускорен: поколението B8 с версия Allroad се появи през 2009 г., или две години след лансирането на базовия A4.
Най-вероятно A4 Allroad ще свали камуфлажа още по време на салона във Франкфурт през септември.
Разширени колесни арки с пластмасова защита, увеличен клиренс се виждат в този прототип Allroad. Той се различава от конвенционалното комби и с броните.
За разлика от по-стария Allroad пътният просвет сега не се регулира, но ако съдим по новото поколение A4, A4 Allroad ще получи полезна придобивка - адаптивни амортисьори с регулируеми режими на шофиране. И най-вероятно ще бъдат специално за модела, различни от тези на обичайното комби.
Много е трудно да се прецени на око пътният просвет. Джантите също са различни от тези, които бяха показани заедно с новия Avant.
Двигателите ще бъдат заети от конвенционалното комби. Така че купувачите ще получат един бензинов 2,0 TFSI бензинов и два дизелови 2,0 TDI и 3,0 TDI с максимална мощност от 150 до 272 к.с. Най-вероятно ще има и нова свръхикономична версия на 2,0 TFSI ultra (190 к.с.), с цикъл на Милър и висока степен на сгъстяване (11.7: 1).
Шефът по техническото развитие на Audi – Улрих Хакенбергg намекна, че следващият модел RS4 ще получи V6 двигател с електрически компресор e-turbo, което позволява намаляване на времето за реакция при натискане на педала на газта и при ниски обороти. Според Хакенберг системата ще се прилага само на последните модели на марката.