Audi публикува официалните технически характеристики на A4 от моделната 2013 г. Пазарната му премиера е насрочена за началото на следващата календарна година.
По какво се различават отделните модели на Audi? През последните няколко години единствено по-големината и типа каросерия. Ето защо едва ли обновеният A4 може да изненада когото и да било. Радиаторната решетка и като цяло предната част са заимствани от фейслифта на A5, а задните светлини са модифицирани, за да съответстват на стилистиката при новите предни.
Промените в екстериора са довели и до промени в базовите габарити. Седанът и комбито Avant, например, достигат 4,70 м дължина, докато S4 и quattro – 4,72 м. Междуосното разстояние е еднакво независимо от типа каросерия – 2,81 м, широчината е съответно 1,83 и 1,84 м, докато височината варира между 1,41 и 1,50 м.
В интериора бъдещите собственици на компактния седан ще открият различни предложения за типа волан, цветовата схема, някои модификации на базовите превключватели, както и обновената информационно-навигационна MMI система, която се предлага като опция.
Ако вярваме на официалното съобщение, то промените по силовия тракт би трябвало да доведат до 11% икономия при A4 въпреки подобрените динамични показатели. В Европа седан и комби версиите ще се предлагат с новия 1,8-литров TFSI, който генерира 170 и 320 Нм, като за първата от тях средният разход е сведен на 5,6 литра за 100 км пробег при 134 г/км CO2 емисии, което от своя страна е с 19% по-малко в сравнение с предходния вариант.
Осъвремененият двулитров TDI има три спецификации – със 136, 163 и 177 к.с. Най-слабата от тях, естествено, е и най-икономичната със своя среден разход от 4,3 литра и емисии CO2 от 112 г/км.
Най-мощният двигател на този етап ще бъде трилитровият V6 TFSI, който при A4 ще разполага с 272 к.с., а при S4 – с 333. Спортната линия ще се предлага във вариант седан и комби, като първият ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 5 секунди при максимална скорост, ограничена по електронен път на 250 км/ч и среден разход от 8 литра.
Стандартна за седана и комбито с предно предаване е шестстепенната механична скоростна кутия, като повечето версии се продават и с безстепенната multitronic трансмисия. quattro може да предложи на любителите на силните усещания и седемстепенната S tronic с два съединителя, а Allroad спецификацията може да се поръча с механична или S tronic без значение какъв е двигателят.
Новото електро-механично сервоуправление е стандартно за цялата моделна линия, както и старт-стопът, избирателното функциониране на периферните системи и възможността за рекупериране на спирачната енергия. Задните стабилизиращи щанги са с променена позиция за фиксиране, а окачването е получило нови по-фини настройки.