Луксозният лайнер е изработен с нов микс от материали Space Frame
Audi A8 (D5) ще стъпи в края на 2017 върху новата конструкция Audi Space Frame, която съдържа магнезий. Луксозният седан тежи повече въпреки иновативната олекотена конструкция. На какво се дължи това?
Серията D5 на флагмана А8 на Audi за пръв път е с каросерия, която е смесица от четири материала. Алуминият си остава най-често използваният материал: 58% от състава на иновативната Space Frame е от лекия метал. Конструкцията на купето, така наречена клетка за безопасност, се състои от топло формован алуминий. Пластмасовата основа (CFK) на задната седалка е направена от подсилени въглеродни влакна, а напречната подпора в новото А8 е изработена от магнезий. Само фронталната подпора е с 28 % по-лека в сравнение с алуминиевия си предшественик. Защо въпреки олекотената си конструкция седанът е все още по-тежък?
Това се дължи на повишените изисквания за безопасност, техниката и задвижването. 282 кг тежи само каросерията, а на предшественика тежеше 231 килограма. Разбира се, еволюиралата каросерия трябва да предлага повече възможности, като например да осигурява място за различен калибър батерии на електрифицираните модели и да гарантира сигурност и надеждност в случай на катастрофа. Повишените изисквания на шофьора и пътниците, в съответствие с по-високи стандарти за комфорт и надеждност също трябва да бъдат задоволени. Именно затова , основното оборудване на автомобила има все повече и повече сензори и електроника и когато се увеличава съдържанието, тогава Audi адаптира материалите.
По-лесно качване и по-добра видимост във всички посоки
Като цяло новото A8 е с около 24% по-устойчиво на усукване от предшественика си, което съгласно производителя е от решаващо значение за прецизно управление и акустичен комфорт. Стойност, която е компилация от множество поделементи: така например, инженерите на Audi са разработили нова сплав от алуминиеви отливки, която след четиристепенна топлинна обработка става с 50% по-здрава и с 15% малки размери. Същото важи и за алуминиевите ламарини, на които се дължи една трета от стабилността. По този начин всяка точка от каросерията ще съдържа толкова материал, колкото е необходимо за предназначението. Тази основна идея обяснява също и защо някои части имат напречно сечение с различна дебелина. Тъй като на някои места не се изисква дебелина на материала от два милиметра, например заварените стоманени части са от множество пластини с различна дебелина.
"Ние не сме усъвършенствали само отделните материали, но и технологията на тяхното свързване, защото е много важно различните материали да бъдат оптимално свързвани", казва Бернд Млекуш, директор на центъра за олекотени конструкции. Например, фланците на А-, В- и С-колоните. Тук се свързват алуминий и стомана, благодарение на това че колоните са по-тънки, отворите на входните врати са се увеличили с 16 мм и ъгъла на видимостта е с пет градуса по-добър.
Новото Audi A8 запазва платформата Q7
Новото Audi A8 се базира на ревизираната модулна платформа (MLB / PL65), която за първи път намери приложение в новото Audi Q7, а по-късно и при A9 Coupé и Q8 Crossover. Малко вероятно е новото Audi A8 да се довери на по-спортната платформа MSB на Porsche със задно задвижване. Върху тази платформа са конструирани новото Porsche Panamera, както и Bentley Continental.
Новата платформа позволява също така интегриране на автономно управление, както и инфотейнмънт система и режими на шофиране, базирани на системата MIB2+. Това позволява да бъде интегрирана нова MMI версия с доста по-голям TFT-монитор с жестов и гласов контрол и пътникът до шофьора също си има собствен екран.
Германска прецизност при Audi A8
Последните изображения ма прототипа разкриват много повече от дизайна на новото Audi A8, който изцяло е дело на перото на Марк Лихте и до голяма степен се доближава до студията Prologue. Дължината и междуосието изглежда малко са променени. Радиаторната решетка занапред ще бъде по-голяма. Купето запазва купевидната си форма, като задната част изглежда по-тясна. Пропорциите ще се окажат доста хармонични. Страните на новото A8 краси така наречената Tornadolinie, остър ръб на каросерията (виж снимките). "За щастие, ние успяхме на оформим такъв фин ръб от алуминий. В противен случай, дизайнерите щяха да имат още много работа", изказа удовлетворението си Млекуш, директор на центъра за олекотени конструкции.
Audi отдава изключителна важност на факта новото А8 да има автономното шофиране и самостоятелно да вдига скорост до 130 км/ч.
Въпрос на престиж е Audi да се довери на конвенционалните агрегати V6, V8 и W12. Бордовата мрежа от 48V позволява електрически компресор. Новият 4,0-литров V8 двигател от Porsche Panamera се очаква да генерира около 470 к.с., а заимстваният от Bentley Bentayga, шестлитров W12 битурбо достига до 600 к.с. По отношение на дизеловите агрегати, обхватът на мощността се простира от 320 к.с. на 3,0 TDI и над 400 к.с. при 4,2 TDI. Съответно агрегатите се куплират с осемстепенна автоматична скоростна кутия. А плъгин хибридната версия се смята за задължителна. Дори Quattro задвижването безспорно се приема при почти всички двигатели, както и за дългата версия на спортното Audi S8, за която мощността може би стига до 560 к.с. Задвижването на всички колела и осемстепенната автоматична трансмисия са неразделна част от задвижващия инструментариум.
Новото Audi A8 ще дебютира на Audi Summit в Барселона на 11 юли 2017.