Не успяхме да се нарадваме на шпионските снимки на обновения флагман на Audi. Виновни са специалистите от PR-отдела на компанията, които навреме взеха инициативата в своите ръце и предоставиха на медиите официалната информация за рестайлинга на автомобила от луксозния клас.
Обновеният А8 се отличава от „прародителя” си още при пръв поглед. Макар че няма коренни промени в конструкцията на автомобила, специалистите уверяват, че „старото желязо” ще зазвучи с нов глас.„Осмицата” на моделната линия 2008 ще се отличава от предшественика си с повече възможности по отношение на стандартната окомплектовка. В гамата на моторите ще се появи новият 2,8-литров бензинов агрегат с директно впръскване на горивото по системата FSI.
Шестицилиндровият V-образен двигател развива 210 конски сили и максимален въртящ момент 280 Нм, който остава на едно ниво в диапазона от 3000 до 5000 об./мин.Тези показатели се постигат благодарение на механизма, способен да променя фазите на газоразпределение и да коригира хода на клапаните. 2,8-литровият агрегат гарантира достойно ускорение. Стрелката на скоростомера „залепва“ на 100 км/ч само за 8 секунди. При това максималната скорост достига до 238 км/ч.
Основният коз на двигателя обаче е неговата ергономичност - средният разход на горивото е 8,3 литра на 100 км. При това нивата на въглеродния диоксид не надхвърлят 199 грама за пробег от един километър. Забележете, това е рекорден показател за специфичния клас.
А8 по традиция ще разчита на три типа трансмисии: механична, Tiptronic и вариаторната Multitronic. А това, което наистина ще зарадва потенциалните купувачи, е адаптивното пневматично окачване, което тепърва ще се използва и в базовата версия на модела.