Спортният електрически автомобил ще заимства задвижването от Porsche Mission E
Audi планира да пусне през 2020 г. нов електрически спортен автомобил с техниката на Porsche Mission E. Този модел бе представен в края на миналата годината от Петер Метенс, ръководител на развойния отдел на Audi, с работното наименование Audi E-Tron GT, с което моделът беше официално потвърден.
Петер Метенс сподели в интервю за auto motor und sport: "Силата на концерна се състои в това, че ние имаме възможност да разпределим работата по отделни технологични звена. Това не се отнася само за задвижването, а и за отделни компоненти. Например, при (PPE Premium Platform), Porsche отговаря за задната ос. "
Също така: "Ние се концентрираме основно по отношение на спортното излъчване и моторния спорт, но също така и върху самия автомобил - да го наречем - E-Tron GT. Който е независим, четириместен и мощен електрически автомобил със спиращ дъха дизайн“, каза Метенс.
Сега на годишната пресконференция специалистите от Инголщат бяха още по-конкретни: Директорът на Audi Рупер Щадлер : "Един напълно електрически Gran Turismo, който показва нов спортен модел- Audi E-Tron GT. Този емоционален връх на айсберга на Audi Sport ще се произвежда от 2020 в Некарсулм Бьолингер Хьофен. Той доказва, че и високият клас също може да е има електрическо задвижване."
Audi E-Tron GT заедно с E-Tron Quattro и E-Tron Quattro Sportback е третият електрически модел на марката. Към тях се присъединява и Audi Aicon, който е проектиран като автономен за дълги разстояния.
Audi E-Tron GT с агресивно лице
На първото тийзър изображение линиите на Audi E-Tron GT ясно се открояват. Можем да видим купе с плосък покрив, къси надвеси и типичната за Audi E-Tron радиаторна решетка. Тесните и почти агресивни светлини и силно контурният капак на двигателя характеризират модела със силно издадени арки на калниците и вдлъбнатини на вратите.
Audi E-Tron GT ще заимства задвижването от стъпващото на пазара през 2020 Porsche Mission E. Четириместният модел ще стъпи на пазара с 600 к.с. и със задвижване на четирите колела, а цената ще бъде под 100 000 евро. Пробегът от завидните 500-километра ще бъде гарантиран от литиево-йонна батерия, разположена в пода и ще може да се зарежда чрез 800-волтов накрайник в рамките на 15 минути, които ще осигурят още 400 километра.
E-Tron GT печели нови фенове
Porsche възнамерява да продава 30 000 броя от модела Mission E. Така че си струва разработената технология да се даде на посестримата компания Audi и в същото време да бъдат спечелениоще клиенти. И двата модела заедно с Porsche Macan и Audi Q5 се налагат успешно. По отношение на мощността, Audi E-Tron GT със сигурност ще се нареди малко под Mission E, което ще се отрази и на цената.