Audi официално представи S1 E-Tron Quattro Hoonitron, който е новият специален модел за дрифт експерта Кен Блок.
В бъдеще Кен Блок ще оставя дебели следи гума под егидата на Audi. Съответно видеоклиповете на Gymkhana сега се превръщат в малки екшън филми с работно заглавие Elektrikhana. Освен Кен Блок другият главен участник във филма е Audi S1 E-Tron Quattro Hoonitron, който е специално разработен за дрифт. Първото видео от Elektrikhana е планирано за 25 октомври 2022 г. Малко преди това Audi S1 Hoonitron дебютира за първи път в пълно спонсорско облекло. Външният вид е различен от версията, която Audi показаха преди година. Боята вече се характеризира със спортните цветове на Audi - бяло, черно и червено. Тук-там е пръснато малко сиво. В допълнение логата на спонсорите са разпръснати по цялата кола. Белите джанти с пет спици също са нови.
Мощност в изобилие
Но да се върнем към хардуера. Новопредставеният Audi S1 E-Tron Quattro Hoonitron визуално напомня на легендарния Audi Sport Quattro S1, с който компанията от Инголщат някога доминираше изкачването на върха Пайкс Пийк. По-специално ефектната аеродинамика с големите крила е вдъхновена от бившия планински състезател. Audi обаче не позволява прекалено изтичане на информация относно техническите характеристики. Знае се само това: Два електрически мотора, задвижване на четирите колела, изобилие от мощност, шаси, изработено от въглеродни влакна и безопасност, сертифицирана безкомпромисно от FIA - повече информация не е налична. Самият Блок каза следното: „Познавам добре колите с двигатели с вътрешно горене и трансмисии, но тук трябваше да науча много нови неща. Напълно ново изживяване е да получиш моментален дрифт със 150 км/ч само с десния крак. Работихме здраво, за да свикнем с колата. Благодаря на целия екип на Audi Sport за страхотното сътрудничество." S1 E-Tron Quattro Hoonitron е може би най-скъпата машина за дрифт, която Кен Блок някога е карал. От Audi не разкриват никакви числа, но Блок и екипът на Hoonigan оценяват цената на около 10-12 милиона долара, а мощността - някъде между 2000 и 3000 конски сили. Разработката и технологията на S1 Hoonitron идват изцяло от завода на Audi Sport в Некарзулм, като специалистите се справиха за рекордно кратко време - само четири седмици от първия чертеж до готовия дизайн.