Нека видим какво освен красиви форми може да предложи новия модел
Audi разширява гамата на e-tron със Sportback версия, която има амбицията да бъде нещо повече от по-елегантна разновидност на електрическия SUV.
Едва ли някой би оспорил, че Audi e-tron беше наистина интелигентен ход, който успя да впрегне две от най-мощните тенденции в съвременното автомобилостроене – поощряваната с всякакви средства и методи електрификация и нестихващия потребителски апетит към crossover и SUV автомобилите. Сега версията Sportback прибавя към това и пословичната елегантност на спортните купета, а крайният резултат е наистина впечатляващ от естетическа гледна точка.
Виртуални огледала
Преди да отговоря на въпроса как изглежда всичко това на пътя, трябва да изясня за себе си отговора на един друг въпрос – как ще се справя с виртуалните огледала? Според статистиката в Инголщад, около половината от клиентите на e-tron поръчват тази уникална за пазара екстра, която спомага за подобряване на аеродинамичното съпротивление и придава футуристична нотка във външния дизайн. Висококонтрастните OLED екрани настройват автоматично ракурса и картината в зависимост от условията на движение (магистрала, паркиране и т.н.), но въпреки искреното ми желание да свикна с изображенията от камерите, засега оставам почитател на конвенционалните огледала. Но да прекратим експериментите с паркирането и да потегляме.
Познавачите на продуктите на Audi бързо ще се почувстват като у дома си зад волана на e-tron Sportback. От перспективата на водача и неговия спътник на предната седалка се откриват минимални различия с останалите продукти на марката – стилистиката и материалите са на върхово равнище, а цялостната ергономия и комфортът в интериора не предизвикват никакви съмнения и колебания.
Типично за електромобилите, стартът на силовия тракт протича тихо и почти неусетно – натискам бутона, дръпвам леко скоростния лост и e-tron напуска двора на Audi Forum в Инголщад. Павираната настилка дава добра възможност на S-Line окачването с 20-цолови колела да покаже възможностите си по отношение на комфорта. Двукамерните пневматични пружини и теглото от 2,5 тона се оказват отлична комбинация в това отношение и Sportback се плъзга леко по неравностите, загатвайки за стегнатите настройки на ходовата част фино и на много заден план. Амортисьорите реагират изключително добре и за друсане не може да става и дума.
Повече за впечатленията ни от новия Audi E-Tron Sportback 55 Quattro можете да откриете на страниците на юнския брой на списание auto motor und sport България.
Teкст: Хайнрих Лингнер
Снимки: Волфганг Грьогер-Майер