Сътрудничеството е интелигентен начин за пробив в технологиите за горивни клетки
Audi и Hyundai Motor заявиха, че ще сътрудничат при разработването на автомобили с горивни клетки. Споразумението ще даде на Audi и на други марки в Volkswagen Group достъп до части, които се основават на ноухау на Hyundai, натрупано от разработката на ix35 Fuel Cell SUV и неговия приемник Nexo.
Производителите на автомобили са сключили дългогодишно споразумение за кръстосано лицензиране на патенти, обхващащо широк спектър от компоненти и технологии за горивни клетки с електрическо задвижване, съобщиха в сряда от Hyundai.
Споразумението обхваща и филиалите на компаниите, включително Kia, както и всички роднински марки на Audi, които са в състава на концерна VW Group, посочиха от Hyundai. Срокът на договора не беше оповестен.
Партньорството ще използва колективните възможности за научноизследователска и развойна дейност в технологиите за горивни клетки, за да повиши присъствието им на пазара на FCEV.
Шефът по развитието на Audi Петер Мертенс заяви, че сътрудничеството е интелигентен начин за постигане на пробиви в технологиите за горивни клетки.
Audi отговаря за развитието на технологията за горивни клетки в концерна VW. Компанията също ще може да се възползва напълно от веригата за доставки на горивни клетки на Hyundai.
През миналата година бе открито предприятието Hyundai Mobis в Чунгжу, Южна Корея, където разработват производствена система за основните компоненти на автомобилите с горивни клетки. Заводът има годишен производствен капацитет за 3000 модула за горивни клетки. Модулите се състоят от горивни кутии, задвижващи мотори, мощни електронни компоненти и водородни горивни агрегати. Mobis планира да увеличи капацитета до десетки хиляди модула в бъдеще в зависимост от търсенето на пазара.
Автомобилите с горивни клетки, задвижвани от резервоари за водород и технология с горивни клетки, която излъчва само топлина и вода, са съперник на изцяло електрическите автомобили, като алтернатива на емисиите на вредните емисии на дизеловите двигатели.
Но високите им цени и липсата на широко разпространена инфраструктура за зареждане на гориво забавиха продажбите.