Флагманският SUV ще получи нова батерия, по-добра електроника и по-ефективни двигатели
Audi планира да надгради своите електрически кросоувъри E-tron и E-tron Sportback с батерия от ново поколение, за да като им осигури по-голям пробег, като част от лифтинга им през втората половина на 2022 г.
Актуализацията е насочена към удължаване срока на годност на флагманските модели поне до 2025 г., когато те са планирани настроени да бъдат заменени от изцяло нов SUV, вероятно наречен Q8 E-tron.
Заедно с новата батерия, E-tron и E-tron Sportbackса предназначени да получават по-ефективни електрически двигатели и подобрена електронна система, която ще позволи по-голямо възстановяване на енергията сред другите подобрени функции.
Източници от Audi твърдят, че подобренията на задвижването ще увеличат пробега до повече от 590 км и за двете модификации. За сравнение, използваната в момента батерия от 95 кВтчосигурява максимален обхват от 400 км.
Първите два модела от разрастващата гама от електрически модели на Audi - E-tron и E-tron Sportback, бяха представени във Великобритания съответно през 2019 г. и 2020 г. Те се основават на модифицирана версия на MLB архитектурата на Audi, която първоначално е разработена за автомобили с двигатели с вътрешно горене, което ги прави по същество по-компрометирани от изцяло специфично за EV производство.
Обновяването на кросоувърите в средата на живота им се планира въпреки очакваното представяне на Q6 E-tron, който се основава на новата платформа PPE, специфична за EV, разработена в инженерно съвместно предприятие между Audi и Porsche
„Ще има фейслифт за E-tron SUV и E-tron Sportback“, каза високопоставен служител на Audi пред журналисти r. „И двата автомобила ще бъдат значително подобрени с редица технически актуализации, които допълнително ще повишат тяхната конкурентоспособност.“
След потвърждаването на новия Q6 E-tron на автомобилното изложение в Шанхай през април, се появиха предложения, че той може да смен E-tron и E-tron Sportback. Въпреки това, Q6 E-tron ще се предлага както обикновен SUV, така и вдъхновен от купето Sportback , той е описан като по-малък от днешното сдвояване на E-tron.
„Q6 E-tron ще се конкурира в различен пазарен сегмент от E-tron и E-tron Sportback“, казва източникът. „По-малък е - приблизително размерът на [конвенционално задвижвания] Q5. Специализираната платформа обаче ще й позволи да предлага интериор и товароносимо пространство, подобно на днешния Q7. "
Източникът добави, че Q6 E-tron, който се разработва успоредно с предстоящото ново поколение електрически Porsche Macan, се планира да стартира през 2023 г.
Преди да покаже Q6 E-tron, Audi планира да пусне на пазара още един електрически SUV, макар и изключително за Китай. Седемместният събрат на Volkswagen ID 6 (който също е специфичен за Китай), той ще бъде базиран на платформата MEB.
Този втори модел, базиран на MEB, след по-малкия Q4 E-tron, първоначално ще бъде произвеждан в съвместното предприятие Audi-SAIC в Шанхай, Китай.
Плановете също така изискват той да бъде произвеждан в съвместното предприятие Audi-FAW в Чанчун, макар и не преди 2023 г.