През миналата година изостана след трите големи компании поради остарялата си моделна гама
Audi мобилизира усилията си, за да изпревари BMW и да се докаже като най-добре продавана луксозна марка сред кросоувърите, с богата гама от високопроходими модели, започвайки от малкия Q2 и се стигнедо пълноразмерния Q8.
След като отиде на трето място след Mercedes-Benz през миналата година, Audi сега се стреми да постигне ръст и да преодолее последиците от дизеловия скандал, който опорочи образа на компанията-майка Volkswagen Group.
Audi през миналата година изостана след трите големи компании поради остарялата си моделна гама. Сега има за цел да завоюва лидерска позиция до края на 2016 г. чрез лансиране на нови модели, каквото направи BMW.
"Конкуренцията с нашите съперници ще остане изострена", каза главният шеф по продажбите на Audi Дитмар Фогенрайтер в интервю в централата на компанията в Инголщад, Германия. "Трябва да пожелаем попътен вятър от нашите нови модели".
Audi представя градско фокусирания Q2 по време на автомобилното изложение в Женева утре (1 март). Автомобилът ще стане най-малкият кросоувър на марката и е насочен към по-младата аудитория. С малкия Q2 Audi открива нов сегмент, в който BMW и Mercedes все още нямат присъствие. Всъдеходът е предназначен да привлече младите жители на градовете, които изискват по-малко пространство, отколкото в по-големия модел събрат Q3.
Освен това Audi има амбициозни планове и за пазара в САЩ, след като през януари представи там големия кросоувър Q7. Моделът се продава в Европа от миналото лято. Той се конкурира с BMW X5, Mercedes-Benz GLE и в близка време с новия Maserati Levante в един все по-пренаселен сегмент.
Успехът на Audi е от решаващо значение за VW Group за излизане от тежката криза, продиктувана от дизеловия скандал през последните шест месеца.
Пазарният лидер BMW продава кросоувъри за поддържане на господството си в продължение на десетилетие, а тримата конкуренти побързаха да запълнят нишите на пазара.
Докато в цяла Европа доставките на субкомпактни SUV модели, както например Q2, ще се удвоят до около 2,1 милиона броя през следващите пет години, докато до 2022 г. растежът на Audi все още ще изостава от конкурентите, каза Тим Уркухарт анализатор от агнеция IHS Automotive, базирана в Лондон. IHS изчислява, че Audi ще остане на трето място през 2022, а през тази година ще завърши до 1,83 милиона автомобила, с по-бавен ръст в сравнение с BMW и Mercedes.
Приземяване
Освен новите модели шансовете на бъде сложен край на лошата прогноза зависят и от нещата, които се случват в Китай, най-големия пазар на марката . Продажбите на автомобили там вероятно ще започнат да растат енергично отново и Audi ще може да се възползва от новата версия на своя най-добре продаван SUV - Q5, чието производство ще започне до края на годината, каза Саша Гомел, анализатор от Commerzbank, Франкфурт.
"Очаквам Audi отново да стъпи здраво на земята, по-специално в сравнение с BMW," каза Гомел. BMW има по-малко нови автомобили в гамата си. Баварската компания също е необичайно амбицирана да увеличи доставките си в САЩ.
След лансирането на пазара Q7, Q5 и Q2, Audi планира да представи първия си изцяло електрически кросоувър през 2018 г., последван от нов пълноразмерен кросоувър, наречен Q8 година по-късно. На проектантската маса вече е и една мощна версия на кросоувър на основата на спортния автомобил TT.
Увеличаването на продажбите и печалбите на Audi е от жизненоважно значение, тъй като VW Group е изправен пред милиарди евро разходи, предизвикани от скандала, гръмнал през септември. Audi, разбира се, не остана незасегнат от възникналата ситуация, след като 2,3 милиона автомобила на марката са оборудвани с дизелови двигатели. Разговорите в САЩ продължават и днес за окончателно решаване на проблема.
"Вече усещаме определен ефект от спирането на продажбите на дизелови модели в САЩ, но оставаме оптимисти", каза Вогенрайтер, добавяйки, че в Европа, марката очаква да реши скандала до края на годината. "Решаването на този проблем отново ще ни върне в играта, особено в дългосрочен план".