Последният проект на Audi, наречен Audi balanced mobility, ще изкара на пазара през 2013 г. автомобили на марката, предназначени за работа с метан.
Три години са били нужни на специалистите от Инголщат, за да завършат концепцията около Audi balanced mobility и да подготвят проекта за началото на практическата работа по него. Основната му идея е немската компания да реализира устойчива мобилност при нулеви нива на вредни емисии.
Началото ще бъде поставено в Северно море с изграждането на цялостен парк от ветрогенератори, които ще бъдат директно свързани към публичната електрическа мрежа. Този възобновяем източник на енергия ще даде възможност на Audi да продължи производството на e-tron моделите, както и да гарантира зареждането на електрическите автомобили при неутрален баланс на вредните емисии.
Следващата фаза от проекта е свързана с производството на водород посредством електролиза. Електричеството, което ще бъде необходимо за това, ще бъде осигурено отново от ветрогенераторите в Северно море, а крайният продукт ще се използва както за зареждането на автомобили с горивна клетка, така и за производството на метан.
Този метан, който от Audi условно наричат e-gas заради начина, по който се добива, е идентичен на природния газ като състав и може също толкова успешно да се използва при автомобилите с ДВГ. Ето защо през 2013 г. ще започне производството на TCNG модели, които ще използват като база настоящите TFSI мотори, но модифицирани за работа с e-gas. В допълнение въглеродният диоксид, който е необходим за производството на метан, няма да се отделя в атмосферата и по този начин ще затвори цикъла, каквато е крайната цел на Audi.