Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi произведе първите 60 л синтетичен бензин

13.03.2018 10:30
Audi произведе първите 60 л синтетичен бензин

Изкуствено произведеното гориво е-бензин е получено от биомаса, без използване на петрол

Audi продължава да работи интензивно в направление разработване на синтетични горива. За първи път сега са произведени 60 литра изкуствен бензин за тестване на двигателите.

Audi и партньорската компания Global Bioenergies сега за пръв път произвеждат доста голямо количество синтетично произведен бензин, достатъчен за изпитване на двигатели.

Audi посочва, че изкуствено произведеното гориво е-бензин е получено от биомаса и по този начин не е използван петрол. Произведени са  60 литра е-бензин, което е повече от резервоара на компактно Audi A3. Достатъчно, за да бъде тествано поведението на горивото от гледна точка на впръскване, изгаряне и емисионни характеристики.

В средносрочен план партньорите възнамеряват да произвеждат е-бензин без биомаса като изходен пункт. След това, ще са достатъчни съставките като водород и СО2.

Audi е готов дори и с изпитанията на изкуствения е–дизел. В средата на 2018 за неговото производство в Швейцария ще бъде използвана водна енергия.

За тази цел специалистите от Инголщадт са привлекли в екипа си двама партньори : Ineratec GmbH от Карлсруе отговаря за технологията, а осигуряването на енергията е възложена на Holding AG от Лауфенбург, който доставя екоенергия в швейцарския кантон Аргау.

Дизелът се произвежда от електричество, вода и CO2

Благодарение на е-дизеловото гориво CO2 емисиите на двигателите с вътрешно горене са неутрални. Производството на гориво става след синтезата Fischer-Tropsch. Процесът е разработен през 1925 от германските химици Франц Фишер и Ханс Тропш, по онова време са използвали втечняване на въглища. В съоръжението за е-дизел на Audi водата първо се разделя на водород и кислород чрез електролиза. Във втория етап, водородът реагира с въглероден диоксид. Необходимият СО2 се добива или от въздуха, или от инсталации за биогаз. Получените по този начин въглеводородни съединения се сепарират в последния етап на производството и в крайна сметка се получава е-дизелово гориво и възобновяеми восъци. Тези восъци, произведени без използване на изкопаеми суровини, намират приложение в козметичната и хранителната индустрия.

Цялата е-дизелова инсталация е голяма и има размера на един морски контейнер, това позволява да бъде монтирана на едно място и след това транспортирана сравнително лесно до крайното място. След като централата започне да работи пълноценно, тя трябва да произвежда годишно до 400 000 литра синтетично дизелово гориво. Audi използва дизела за научни цели и по-късно ще влезе в търговска мрежа, чрез партньорски безиностанции, които все още не са идентифицирани.

В Германия вече има такова съоръжение

Вече повече от три години Audi притежава съоръжение за производство на е-дизел в Дрезден, в тясно сътрудничество с партньора от Дрезден - Sunfire. Съоръжението работи също така на принципа на Fischer-Tropsch-синтез. Новото съоръжение в Швейцария обаче ще бъде по-малко и ще може да работи с равномерно натоварване, при което операторите се надяват да спестят енергия при производството на е-дизел.

Специалистите от Инголщат имат най-голям дял при е-газ: съоръжението Power-to-Gas в Долна Саксония Вертле (Емсланд) вече произвежда синтетичен метан, който може да се използва за вариантите g-tron на моделите А3, А4 и А5.

Коментари
comments powered by Disqus