В момента Audi тества на Нюрбургринг мощните модели S3 и S3 седан с 330 к.с.
В сравнение с „цивилния” A3 версиите S3 имат решетки като пчелна пита, както и по-големи отвори за въздух в оформената наново предна престилка. Преработена е и задната престилка и сега тя също се отличава с дизайн „пчелна пита”, както и с по два овални ауспухови накрайника вдясно и вляво. При седана се виждат откроен в черно покрив, черни кутии на страничните огледала, черни рамки на прозорците и черен спойлер над багажника – не е ясно дали всички изброени елементи са изпълнени от карбон. Не се знае и дали ще бъдат предлагани по желание.
Audi S3 с двойно предаване и Drive Select
В сравнение със серийните Audi А3 версиите S3 стоят върху по-големи джанти от лека сплав, зад които се шири усилена спирачна система. Освен това Audi вгражда в модела адаптивно окачване и електромеханична прогресивна кормилна уредба. Естествено, на борда присъства и системата за разпределение на въртящия момент Audi Drive Select. Тя жонглира гъвкаво с тяга между предния и задния мост. При нормални условия на шофиране по-голямата част от въртящия момент се предава към предните колела. За интериора на S3 от Audi предвиждат спортни седалки, спортен волан, както и червени акценти и елементи от карбон. Тук предлаганият за А3 пакет S Line подсказва накъде ще вървят нещата и при S-моделите. В добавка към всичко това сигурно ще можем да видим и алуминиеви детайли и няколко логотипа S3. Иначе Audi S3 ще получи виртуалния кокпит с диагонал 10,25 инча, както и по-голям 12,3-инчов централен дисплей.
Задвижването на моделите се поема от 2,0-литров четирицилиндров TFSI мотор с мощност 330 к.с. Трансмисия с два съединителя S Tronic насочва силата на мотора към двойното предаване. Audi S3 обаче няма да е връхната точка в диапазона на мощността при третата серия. Там чака своите клиенти Audi RS3 – с 450 к.с.!
Заключение
Всъщност пакетът S Line вече показа как ще изглежда S3, а най-новите снимки от изпитанията внасят допълнителна сигурност. Под предния капак работи четирицилиндров TSFI мотор с 330 к.с. – а скокът до RS3 с неговите 450 к.с. е неимоверен не само заради мощността.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Щефан Балдауф