Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi SQ8 TFSI: Сериозна работа

16.06.2021 15:12

Първи впечатления от новата версия на SQ8, която вече се задвижва от бензинов V8

За съжаление на мнозина, през последната около една година автомобилната индустрия се раздели с последните мохикани сред супермощните дизелови двигатели. Елитните SUV модели от ранга на Audi SQ8 TDI, VW Touareg V8 TDI и BMW X5/X6/X7 M50d вече са история. Двигателят с вътрешнофирмено означение ЕА 898 на концерна Volkswagen, който със своите осем цилиндъра, 4,2 литра работен обем и два турбокомпресора постигаше 435 конски сили, чудовищен максимален въртящ момент от 900 нютонметра още при 1250 оборота в минута, се превърна в поредната жертва на законотворците от Брюксел и техните стремежи към непрекъснато затягане на стандартите за измервани в лабораторни условия вредни емисии - смислена на пръв поглед инициатива с крайно спорен към настоящия момент реален резултат. Същото се отнася за фамозния редови "шестак" със сложна каскадна система за турбопълнене на баварците, който също можеше да се похвали със забележителни показатели.

Отскоро елитният SUV модел Audi SQ8 вече се задвижва единствено от бензинов "осмак" с работен обем четири литра, който до неотдавна се предлагаше за модела единствено на пазари, където дизелите на са особено популярни. С по-високата си със 72 к.с. мощност бензиновият турбодвигател на SQ8 TFSI ускорява тежащият над два тона автомобил с лекота и финес. Мощността е 507 конски сили, а максималният въртящ момент от 770 Нм е наличен "чак" от 2000 об./мин – нещо нормално предвид спортната природа на задвижващия агрегат. SQ8 TFSI се ускорява за едва 4,1 секунди от нула до 100 км/ч – поради по-късото главно предаване бензиновият мотор поддържа по-високи обороти спрямо дизеловия си предшественик при същата скорост, а това му позволява да отива в зоните, в които има по-висока мощност.

Осемцилиндровият EA 825 има диапазон на мощност от 460 до 650 к.с. и по тази причина не e рядко явление в гамата на Audi и Porsche. Цилиндрите на алуминиевия блок на четирилитровия мотор са покрити с железен слой, нанесен с плазмено впръскване, в името на намаляването на триенето и износването. В режим на частично натоварване двигателят преминава към работа с четири цилиндъра. Припокриването на фазите на изпускателните и всмукателните клапани на 50 градуса помага за по-доброто очистване от газовете, а двата двуструйни турбокомпресора са разположени от вътрешната страна на цилиндровите редове и по този начин по-бързо достигат максимално си налягане от 1,5 бара. Принципно осемцилиндровите мотори използват всевъзможна последователност на запалване, но от Audi прибягват до редуването 1-3-7-2-6-5-4-8, чийто звук според тях подхожда най-добре на динамичните качества на мотора им. При активиране на спортния режим се отварят и клапите в изпускателната система, но истината е, че голяма част от акустичното изживяване вътре в салона на автомобила се осигурява най-вече от специално модулирания звук, който се излъчва през озвучителната уредба. Осемстепенната автоматична трансмисия на ZF върши работата си спокойно, винаги адекватно спрямо моментната ситуация и почти напълно незабележимо за сетивата на водача и спътниците му. Ако се интересувате от разхода на гориво, той е разумен предвид параметрите на SQ8 TFSI и се движи някъде в порядъка на стойности между 12 и 13 литра на сто километра при смесен цикъл на шофиране, като при подходящи условия и повече умереност от страна на водача може да бъде и малко по-нисък, а при повече настъпване на газта, съвсем естествено, лесно се покачва и значително над тези стойности. Естествено, по отношение на икономичността и ефективността вариантът TFSI не може да съперничи на досегашния TDI, но това надали е изненада за някого.

Едно от най-забележителните качества на този автомобил, наред с огромната мощ и внушителната визия, е неговата способност в удивително голяма степен да маскира както размерите и най-вече височината, така и теглото си. SQ8 TFSI стои на пътя изключително солидно и стабилно при всякакви скорости, а управляемостта му е в пъти по-чевръста, отколкото е привично за толкова голям и тежък SUV. Същевременно комфортът на возене също заслужава определението "разкошен", при това независимо от огромните 23-цолови колела. SQ8 TFSI е от онези автомобили, които буквално поглъщат километрите бързо и неусетно, превръщайки пътуването в разтоварващо преживяване. Луксозно обзаведеният и много просторен салон също пасва отлично на тази страна от характера на автомобила.

Текст: Божан Бошнаков, Георги Колев
Снимки: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus