Mercedes SLK 200 K минава за любимец на дамите и след своето ревизиране е готов на всичко, за да запази одобрението на по-красивата половина от човечеството. По настоящем негови най-сериозни съперници са баварските роудстъри Audi TT 2.0 TFSI и BMW Z4 2.5si.
Ако покривът беше единственият критерий за оценяване, швабският модел би спечелил тази надпревара, тъй като само той си позволява пригодна за експлоатация през зимата сгъваема метална конструкция. За разлика от други последователи на актуалната тенденция при кабриолетите, Mercedes проектира едно съвсем приемливо от дизайнерска гледна точка решение, пред чиито пропорции замлъкнаха даже най-големите критикари.
SLK с въображаем шал за пътниците
Прагматичните водачи ще оценят твърдия покрив на SLK, с който човек може не само да отиде до ателието на своя фризьор, но и да се върне благополучно, наслаждавайки се на свежия пролетен хлад. Заради монтираната в подглавниците отоплителна система Airscarf снабденият със задно предаване Mercedes позволява пътешествия с прибран покрив и при по-ниски температури.
В своя базов TT Audi пък залага на иновативен 4-цилиндров турбомотор и задвижване на предните колела. Макар мнозина да смятат, че класическата компановка на един открит спортен автомобил изглежда другояче, в нашите изпитания TT съумя да докаже своите превъзходни качества. Тук електронните системи за безопасност не срещат трудности с овладяване на "припряните" предни гуми.
TT е стабилен и предвидим на пътя
Прецизното скъсено движение на скоростния лост, което се предлага срещу доплащане, също ни впечатли с приноса си към общото впечатление от динамичния кабриолет. В салона на автомобила от Инголщат долавяме микс от басовото жужене на двулитровия двигател с директно впръскване и приглушеното свистене на турбокомпресора.
След модифицирането на буталата и механичния компресор мощността на агрегата в SLK 200 K достига 184 конски сили. 1,8-литровият мотор обаче не е особено спонтанен в реакциите си, не е кой знае колко еластичен и като цяло няма желание за високи обороти. Работата му просто не изпъква с нещо изключително.
В Z4 се вихри истинска буря
Всеки технологичен манияк пък веднага би се отказал от изискванията си за съвременно директно впръскване, щом почувства неотразимата хармония в дейността на шестте мюнхенски бутала. Балансът на 2,5-литровия атмосферен двигател, генериращ 218 "коня", е способен да грабне вниманието дори на запознатите с предимствата на редовото разположение.
Зад солидното челно стъкло на тримата конкуренти са монтирани удобни седалки с прилична странична опора. Докато TT и SLK предпазват пасажерите от връхлитащите въздушни маси със немалка загриженост, Z4 залага повече на бурните страсти. За радост на нежните създания с инсталиране на преграда между двете извивки на защитния ролбар и вдигане на страничните прозорци вятърът притихва, а шумът избледнява.
Триумф за балансирания TT
Audi TT атакува завоите неутрално и парира недозавиването с леко изнасяне на задницата, изпреварвайки BMW и Mercedes не само на пътя, но и по точки. Накрая сме длъжни да отбележим сполучливото модифициране на SLK, което единствено го тласка напред.
Оценка
1. Audi TT Roadster 2.0 TFSI
Мощната тяга, отличното поведение на пътя и високото качество на изработка носят на TT първото място. Приемливи са дори разходите му за поддръжка.
2. Mercedes SLK 200 Kompressor
Под своя сгъваем метален покрив SLK обединява висок комфорт, добра ергономия и сигурно управление. Единствен недостатък е тромавият мотор.
3. BMW Z4 Roadster 2.5si
Типични за роудстър пропорции на каросерията са комбинирани с твърдо окачване и нервно управление. Шестцилиндровият редови атмосферен двигател обаче вдъхновява с перфектно балансирания си ход.
Технически данни
1. Audi TT Roadster 2.0 TFSI | 2. Mercedes SLK 200 Kompressor | 3. BMW Z4 Roadster 2.5si | |
---|---|---|---|
Работен обем | --- | --- | --- |
Мощност | 147 кВт (200 к. с.) | 135 кВт (184 к. с.) | 160 кВт (218 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- | --- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
7,0 сек | 8,5 сек | 7,1 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
38 м | 37 м | 37 м |
Максимална скорост | 237 км/ч | 236 км/ч | 240 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
9,8 л/100 км | 10,6 л/100 км | 10,4 л/100 км |
Базова цена | --- | --- | --- |
анонимен
ne e jenska kola slk to az mislq da si kupuvam takava
до людмил
Има разлика между слк и цлк. Аз харесвам много тт, особено версията RS. 340 коня 450 Нм, алуминиево купе с двойно предаване. От 0-100 за 4,6 сек (карерата на порше г прави за същото време, но на много по-голяма цена) конкуренцията нямат равностоен противник все още.
Ludmil Zdravkov
Аз лично притежавам СЛК 200 и съм много доволен от колата и вобще не е женска има много голяма тяга за тези 184 коня не дава много разход и съм адски доволен :)
Румен
Баварския шестак е по-добър,бавареца е по- спортен и е с една крачка пред другите.
deso
всичките са добри,но са предпочитани от богати котенца
niks
Ауди ТТ е безспорно по-добрият автомобил.Не разбирам какво му е женското излъчване,за което говорят май само конкурентите от бенц и бмв.ТТ е просто един ужасяващо бърз груб хулиган:)