Илън Мъск разказа за новата концепция за високоскоростна подземна транспортна система
Американската стартираща компания The Boring Company, под контрола на шефа на на Tesla Motors - Илън Мъск, представи нова концепция за собствена високоскоростна подземна транспортна система. Компанията реши да изостави по-рано изобретените "електрически платформи" в полза на автономни електрически автомобили, които могат да се движат през тунели с помощта на специални "колела".
Както съобщи Илън Мъск, инженерите са решили да използват специално устройство под формата на допълнителни сгъваеми ролки, закрепени под предната част на каросерията на електромобила. Устройството фиксира автомобила и не му позволява да докосне стените на тунела. Според шефа на Tesla такова оборудване ще струва на собствениците на електрически автомобили допълнителни200-300 долара.
По принцип концепцията за нова високоскоростна комуникационна система остава същата. Идеята на The Boring Company е да бъдат изградени високоскоростни тунели под големите градове с помощта на машината за пробиване Godot. На повърхността автомобилът влиза в специален асансьор с електрическо задвижване, който се спуска под земята и се премества в тунел с широчина 3,6 метра. Там автомобилът отваря фиксираните "релсови колела", благодарение на които може автоматично да се движи със скорост до 250 км на час.
По-рано стана известно, че представителите на The Boring Company се споразумяха с властите на Чикаго за изграждането на нова транспортна система, която ще свързва бизнес центъра на града с международното летище О'Хеър. Освен това в Лос Анжелис пробиват нови тунели. Накрая Илън Мъск отбеляза, че в Лас Вегас може да се появи комуникационна мрежа.
Шефът на Tesla вярва, че използването на новата система значително ще облекчи магистралните пътища и ще намали нивото на задръствания по пътищата в градовете. В бъдеще мрежата от тунели трябва да се комбинира с вакуумна система на високоскоростни пътнически влакове Hyperloop, които теоретично могат да пътуват със скорости до 1200 км на час.